Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Как Bentley прави новия дървен фурнир за колите си

Английският производител събира суровина от блатата на щата Мисисипи

Как Bentley прави новия дървен фурнир за колите си

Клиентите на Bentley вече разполагат с опция за нов дървен фурнир, наречен Liquid Amber. Това е седмата екслузивна облицовка за салоните на английския автомобилен производител и първият нов от 5 г. насам. Дървените фурнири вече често се срещат, особено в по-луксозните коли, но малко компании изминават толкова дълъг път колкото Bentley, за да си набавят суровина от най-фините дървета в света.

Как Bentley прави новия си дървен фурнир

Новият фурнир идва от дървото American Red Gum (амброво, кехлибарено дърво, известно и като смолоносен ликвидамбър), което расте във влажните почви на блатата в американския щат Мисисипи. Смолата му се нарича Liquid Amber (течен кехлибар), откъдето идва и името на фурнира.

Как Bentley прави новия си дървен фурнир

Bentley има само достъп до влажните зони два пъти годишно, за да прибира дървесината. След като тя бъде събрана, дървото преминава през процес на естествено опушване, за да придобие богатия си кафяв вид.

Как Bentley прави новия си дървен фурнир

След това експертите на марката транспортират дървесината до дърводелската работилница на Bentley в английския град Крю, където тя преминава щателна проверка. Между 30 и 70% от фурнира, който пристига във Великобритания, се приема от автомобилния производител. За обработка остава само най-качественият - с висока плътност, минимална беловина и пълна липса на растеж на кората или структурни дефекти.

Как Bentley прави новия си дървен фурнир

Процесът приключва, след като всеки фурнир се нарязва на слой с дебелина 0,6 мм. След това се извършват 18 месеца тестове за устойчивост на ултравиолетова светлина, преди дървената облицовка да намери мястото и в салона на автомобилите на Bentley.

Снимки:  Bentley

Тагове: bentley liquid amber
0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ttt ( преди 1 година )
    Момчета, ПРЕМИУМ марка значи да гарантира за вложените материали.... ГАРАНТИРА. Тези марки са се доказали с времето. Тези марки струват много пари. Това не са марки, които заливат масовия пазар и доста често лъжат... кой излъга с емисиите. ХА ХА
  • #4
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тез пък какво им разбира главата от премиум..тръгнали дърво от еди къде си да слагат..смях в залата.Истинския премиум идва от Япония,където слагат пластмаса която да наподобява махагон,и двигател от тойота корола,е това е премиум,не разни бентлита и ройсове,ама така е немците не знаят как да правят луксозни коли,
  • #3
    18 rate up comment 2 rate down comment
    p993 ( преди 1 година )
    Държат и дори вдигат цената си след 20 години не само защото са класни автомобили с непреходен дизайн, а защото и "животът" им за това време е бил много по-лек от на някое ФВ или Ауди. Бентли, Астън или Мазерати е почти невъзможно да попаднат в ръцете на скъсаняци без пари и собствениците ги държат в гаражи, обслужват ги само в специализирани сервизи без оглед на средствата и дори не ги карат толкова много.
  • #2
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Мечо ( преди 1 година )
    Когато става въпрос за "премиум" марки -това е пример за такава марка! Премиум са марки, които не се обезценяват бързо , като някои други(да не казвам кои, че има някои много чувствителни тука). Ферари, Ламборджини ...., и 20+ годишно да е - пак трябва да си шариш яко за да го купиш!Да не говорим, че на някои цената расте с времето. Това го разбирам аз за премиум!
  • #1
    9 rate up comment 3 rate down comment
    естет ( преди 1 година )
    От едно дърво правят заготовка сигурно за повече от 1000 коли с тази дебелина на фурнира 0,6 мм. А и между другото има изкуствени фурнири, които са толкова голяма имитация, че никой не може да разбере дали са естествено дърво или не. Единственият начин е да го срежеш. Така, че за да е сигурно, че е дърво единствен начин е да се разбере, чрез рязане на фурнира. Както и да е красив автомобил са направили отвътре. Определено ми харесва. Отвън не толкова, но вътре е супер без забележки.