Един от предстоящите търгове на аукционната къща Bonhams предизвика сериозно оживление у руските медии, според които предлаганият за продажба Rolls-Royce 40/50 HP от 1915 г. е принадлежал на последния руския император Николай II. В разгара на медийната буря в Москва се наложи от Bonhams официално да обявят, че колата няма нищо общо с императорската фамилия, макар и да има връзка с Русия.
Според руските медии, този автомобил е принадлежал на император Николай II, а след смъртта му е бил закупен от колекционер и е бил изложен в казино в Лас Вегас. След това колата е била продадена на друг колекционер, който прибрал цялата си колекция в бункер, където тя е била открита години след смъртта му.
Проблемът на тази интересна история е, че тя не може да бъде доказана, поне не с документи. А знаете колко е важна достоверната история на всеки рядък автомобил, който се продава на търг. Всъщност, в тази история са вплетени отделни елементи от реалното житие на автомобила.
В крайна сметка се оказа, че този Rolls-Royce е завършен на 22 декември 1915 г. Каросерията е дело на специализираната компания Barker & Co, а шасито е от специалната серия London-Edinburgh с номер 9AD. Колата наистина е била поръчана от Русия, като клиентът е записан с фамилията Чичкин. Но до юни 1917 г. автомобилът не е продаден на клиента и съответно не е платен, затова и е купен от британското военно министерство. Две години по-късно машината е продадена на търг и е купена от британски благородник У.М. Уолъс.
През 20-те години на миналия век колата вече има нов собственик – цирковият импресарио Джон Ринглинг, който прави промени по каросерията и Rolls-Royce-ът се превръща в лимузината, която виждате на снимките. След няколко продажби колата наистина се озовава в Лас Вегас и става част от колекцията на казино Imperial Palace Hotel-Casino, като тогава се появява и версията, че това е бил „личният автомобил на Николай II”.
През 1984 г. колата е купена от германския колекционер Хелмут Крогман, който я съхранява в частен музей до 2016, когато автомобилът е купен от настоящия й собственик, който сега я продава. Последният тест на автомобила е правен през 2014 г., като през ноември миналата година са били сменени течностите (масло, спирачна течност, антифриз и т.н) и двигателят е бил запален, за да се провери дали работи.
Предполага се, че цената на този автомобил ще достигне над половин милион евро. Ако това наистина беше колата на Николай II, цената щеше да е съвсем друга.