IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Разкошният провал на Renault Avantime

Спомняме си за налудничавия двуврат миниван на французите, който потъна в забрава

Разкошният провал на Renault Avantime

Eдин от най-необичайните модели на Renault в последните години се казва Avantime. Представлява голямо MPV (миниван), но за разлика от традиционните представители на класа, има учудващо присъствие и характерен дизайн. И само две, но за сметка на това огромни врати. Още по-интересен този модел става, когато си дадем сметка колко рядък е той и колко впечатляващо изглежда дори днес, въпреки че се появява за пръв път през 2001. Защо тогава не успява да се наложи на пазара?

Разкошният провал на Renault Avantime

Безсмислие

Renault Avantime е може би най-разкошното автомобилно недоразумение на 21 век. Неговото съществуване дължим на опитите на Renault да изобретят нов вид луксозен автомобил, който да бъде естествен контрапункт на скучните и ориентирани към магистралното шофиране представителни седани от Мюнхен и Щутгарт.

Разкошният провал на Renault Avantime

Направен от Matra

Avantime е и продукт на задължението, което Renault има в онези години към дъщерната си компания Matra и нейния завод в Роморантен, разположен в централната част на Франция. Малко по-рано от Renault решават да преместят производството на класическия си миниван Espace в друг завод, което на практика обрича Matra и нейното съоръжение на фалит. Решението било такова, защото външните панели на новото поколение на Espace били ламаринени, а не от композитен материал, който бил специалитетът на Matra. Най-просто казано, трябвало спешно да се измисли работа на служителите в Роморантен.

Разкошният провал на Renault Avantime

Бласък

Дизайнерите на Renault били изправени пред необикновеното предизвикателство да измислят нов и бляскъв автомобил, използвайки основата на голям MPV автомобил. Достойно е за уважение, че те все пак успели да се справят със задачата, въпреки че крайният резултат изглежда доста противоречиво.

Разкошният провал на Renault Avantime

Дизайн

Avantime се води Coupe с две врати, но няма характерния нисък профил на тези коли и плавно спускащата се надолу линия на покрива. Вместо това обаче, Renault Avantime разполага със свой собствен стил, издължени врати и цели странични стъкла без централни колонки.

Разкошният провал на Renault Avantime

Интериор

Ако седите в разточителната задна седалка, наподобяваща диван, можете да се наслаждавате на летния бриз и на прекрасната гледка през огромните странични стъкла. Ще можете да гледате и небето, тъй като покривът е стъклен. На задните седалки би било чудесно, а и това била една от основните идеи на дизайнерите. Лошото било, че същите не успели да организират вътрешното място по подходящ начин, затова отзад има обидно малко пространство за крака, което влошавало значително комфорта.

Разкошният провал на Renault Avantime

Вратите

Друг гигантски недостатък на Avantime е свързан с една от най-фамозните му черти - двете врати. Проблемът е, че те били доста тежки, а мнозина сравняват усещането от отварянето им с отварянето на банков трезор. Всяка една от вратите тежала цели 56 килограма и била окачена на конзолна панта, което на практика означавало, че ако паркирате в тясно пространство, било абсолютно невъзможно да излезете от колата си. Или пък ако паркирате под наклон.

Разкошният провал на Renault Avantime

Краят

От Renault имали безкрайни трудности при усъвършенстването на уплътненията на прозорците. Същите тези трудности забавили премиерата на колата и й спечелили името Pas Avantime, което в свободен превод от френски означава нещо, което НЕ е изпреварило времето си.

Разкошният провал на Renault Avantime

Суперфен

Чудатата странност на Avantime дошла в повече на повечето хора и автомобилът бил спрян от производство след едва три сезона и общо 8552 продадени екземпляра. Един от най-големите фенове на модела е шефът на компютърната фирма Taylor Made Computer Solutions, който си купува цели 9 такива автомобила за служебни цели. Той използвал колите в малката си фирма, където служителите му доставяли компютърно оборудване до клиенти. Британецът очевидно е фен на различните автомобили, тъй като днес компанията му разчита на флотилия от BMW i3.
 

Тагове: mpv renault avantime
0 от 500