Първият миниван на Шкода вече е факт. Румстер беше официално представен в Чехия, а светът ще се запознае отблизо с него на автосалона в Женева в началото на март.
Първите продажби на Румстер в Европа ще започнат от месец юни. Макар от Млада Болеслав да пуснаха първите официални фотографии на автомобила, много други данни все още не са съобщени. Ясно е, че този Румстер е следствие от представената студия през 2003 година във Франкфурт, но също така е видно, че той и доста се различава от нея. Концепцията на Румстер е насочена към използване на пространството и възможностите за вариации на интериора. Задните седалки могат да се местят с цели 75 см напред, но също така и в страни. Тази особеност беше направила силно впечатление още при концепцията „Йети", показана във Франкфурт и е добре, че е запазена и при серийното производство.
За съжаление не е така с плъзгащите се врати, които не са запазени и са заменени с класически. Системата, известна при Шкода като Вариофлекс, позволява да се променя обемът на багажника от 461 до 530 литра. Когато задните седалки се сгънат, се отваря място за 1780 литра багаж. Размерите на Шкода Румстер не са много впечатляващи. Дължината е 4210 мм, широчината 1680 мм и височината е 1600 мм. За сметка на това обаче от тези размери е "измъкната" кралска колесна база - 2620 мм, която превишава дори тази на новата Октавия. Шасито е взето от Фабиа, но задното окачване е на Октавия. Засега от фирмата казват, че в началото на продажбите Румстер ще се продава с три бензинови и три нафтови двигатели. Бензиновите ще са с обем 1.2, 1.4 и 1.6 литра с мощност, съответно 65, 86 и 105 к.с. Максималният въртящ момент при най-слабия двигател е 112 Nm, при средния 126 Nm и при най-силния 155 Nm.
Скоростната кутия ще бъде петстепенна ръчна, но при бензиновия двигател с обем 1.6 литра ще има възможност да се закупи и шестстепенна автоматична скоростна кутия. Най-малкият дизелов двигател ще бъде с обем от 1.4 литра, мощност 70 к.с. и максимален въртящ момент 155 Nm. Следващият дизелов двигател има същия обем, но е с 80 к.с. мощност и по-висок максимален въртящ момент. Най-силният дизел, който ще се предлага с Румстер е TDI с обем 1.9 литра, 105 к.с. и 240 Nm максимален въртящ момент. Този двигател ще позволява максимална скорост на MPV модела на Шкода от 185 км/час, а ускорението му от 0 до 100 км/час е за 11.5 секунди.