Концернът Volkswagen започва да се изправя на крака след скандала с дизеловите емисии от 2015 г. и оставя далеч назад своите гемански конкуренти. Това разкрива в свой анализ Automotive News, според който перспективите пред производителя са отлични.Акциите на Volkswagen са скочили с 23% за тримесечието, което е най-добрият резултат сред европейските производители. За сравнение, ръстът на Daimler е 5,3%, докато този на BMW е дори по-малък. Още по-добре (увеличение с цели 31%) се котира Porsche Automobil Holding, който е собственик на по-голяма част от обновените акции на VW Group.Инвеститорите могат да бъдат доволни, след като Volkswagen успя да постигне съществен напредък в уреждането на претенциите от страна на регулаторните органи в САЩ и в Европа. Компанията отдели около 30 млрд. долара да покриване на щетите от скандала, като увеличи прогнозите си за печалбите през 2017 г.„Volkswagen има нов мениджмънт, жизненоспособен план и огромна възможност за обрат в автомобилната индустрия”, коментира Арндт Елингхорст, анализатор в компанията Evercore ISI. Според него компанията се управява много ефективно, като е фокусирана в целите си и цената на нейните акции ще продължи за расте, като може да достигне до 300 евро.Анализаторът на Exane - Стюарт Пиърсън, е на мнение, че многото спортни автомобили, които Volkswagen подготвя, ще доведат до увеличаване на приходите. Според него, инвеститорите в компанията „ще имат много поводи за празнуване през 2018 г.”Все пак се отчита, че компанията има все още доста да наваксва в сравнение с германските си конкуренти за периода от последните 5 години. За това време акциите на Volkswagen са донесли доходност на собствениците си от 7,7%, докато при Daimler е 116%, а при BMW – 42%.Не всички експерти са на мнение, че е време да се инвестира в акции на Volkswagen. Анализаторът на AlphaValue – Ханс Петер Водньок, е загрижен за огромните глоби, които компанията ще понесе в Европа заради скандала с дизеловите двигатели. Според него, в самия концерн също има сериозен проблем заради вътрешната конкуренция между марките Volkswagen и Skoda, които се борят за по-голям пазарен дял.Снимка: Volkswagen