fallback

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

През зимата помпайте с 0.2 бара повече от обичайното, съветват експертите

Някои от стереотипите за автомобилните гуми, с които толкова сме свикнали, не са валидни през зимата. В най-студените месеци е добре например гумите да са напомпани дори повече, отколкото препоръчват производителите им, а по-малко износеният чифт трябва да е на задните колела - дори при коли с предно предаване, съветват експертите на финландския гигант Nokian Tyres. Повече налягане през зиматаЗнаете, че гумите постепенно изпускат въздуха и е добре периодично да се донапомпват. През зимата нуждата е дори по-голяма, защото при ниски температури въздухът се свива. "Спад от 10 градуса понижава налягането в гумите с 0.1 бара", подчертава Мати Мори, експерт от Nokian. Затова се препоръчва зимните гуми да са напомпани с 0.2 бара над препоръчаното от производителя ниво. Ако гумите са твърде меки, това ги прави по-податливи на пробиване, влошава сцеплението в завои и удължава спирачния път. Разменете предните със заднитеГумите на двете оси винаги се износват с различна скорост. За да неутрализирате това, е най-добре поне веднъж годишно да слагате предните гуми отзад и обратното. За стабилността на колата е ключовото гумите да са еднакво износени. Ако все пак имате един чифт с по-малко износване, най-разумно е да го сложите отзад - дори за автомобили с предно предаване. Това намалява риска от пързаляне на целия автомобил и завъртането му на пътя. Следете дълбочината на протектораБългарският закон изисква в зимни условия протекторът да е поне 4 мм. Проверявайте го редовно с монета или кибритена клечка. Ако стане по-плитък, рискът от аквапланинг върху локви или киша става опасно голям. Подредете умно товараПо празниците е много вероятно да ви се наложи да пътувате с много багаж - от скките до касетките с буркани от баба. Специалистите препоръчват горещо да сложите най-тежките неща най-долу, за да запазите максимално ниско центъра на тежестта. И не забравяйте, че натовареният автомобил спира и завива по-трудно от празния.  

Тагове: nokian tyres
fallback
  • #24
    Анонимен ( преди 6 години )
    Като ми каже някой "карам с евтини гуми, защото "знам си възможностите, не се правя на рали състезател" се убеждавам, че трябва да емигрирам възможно най-бързо.Колкото и внимателно и бавно да караш, непредвидени ситуации изникват и пак се оказва, че караш твърде бързо.Освен това ти препоръчвам поне един път на зима да се направиш на рали съзтезател. Отиди на безопасно място и се научи как се държи колата ти на лед.Бавното каране не е оправдание за евтини гуми. Някои така карат с летни.
  • #23
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Имало само десет дни сериозен сняг" ами ако точно в тези десет дни ти се наложи да ползваш колата за да свършиш нещо спешно, ще рискуваш да си удариш колата и да се претрепеш ли?
  • #22
    Roadrunner ( преди 6 години )
    Не са ми решаващи, но не са 350, 350 на гума са това. 17ки идват от завода, карам си ги тях, колаа е гаражна няма им нищо.А си ми харесва с тея джанти. Никога не съм бил привърженик да давам излишни пари за нещо, от което нямам нужда. Ако повече хора мислеха за това, че зад парите, които дават стои време от живота им прекарано в изкарването им, нещата щяха да са доста по-добре според мен.
  • #21
    Анонимен ( преди 6 години )
    Всички автомобили идват фабрично с летни гуми, прав си!Не виждам обаче каква ти е идеята за икономия, при положение, че 350 лева са ти решаващи, а караш с 17-ки джанти...Освен по-красиви, какви точно преимушества виждаш в по-големите джанти?
  • #20
    Roadrunner ( преди 6 години )
    По-новите мазди идват с Бриджстоун, ако не бъркам
  • #19
    Roadrunner ( преди 6 години )
    Разбира се , че не продава, ама не знам да има производител, който да продава колата със зимни гуми. Мисля, че всички идват с летни, Зимните са си твой избор. Мазда карам, тя идва с Тойо, и летни си слагам Тойо, защото са правени в Япония и на дъжд при 150 е като залепена на магистралата лятото. Ама зимните, дето карам 4-5к зимни км на сезон да дам 350 лв не виждам смисъл
  • #18
    до Roadrunner ( преди 6 години )
    Готов съм да се обзаложа, че нито един вносител на нови автомобили в България не продава автомобилите си с Kumho и Fulda!Какъв тично автомобил караш, ако не е тайна?
  • #17
    Реалист до Анонимен ( преди 6 години )
    Ами не, не съм патрон!Какъвто и автомобил да караш, трябва да го поддържаш като хората, с оригинални части и консумативи!След като нямаш пари за 4 гуми 19-ки, си купуваш Астра, вместо стара S класа, и си купуваш 4 гуми за 400 лева!Откъдето искаш пести пари, но след като се движиш по републиканската пътна мрежа, ще се движиш с изправен и добре поддържан автомобил!
  • #16
    Roadrunner ( преди 6 години )
    Карам трета кола купувана от магазина, слагам си фулда или кумхо 17ки нови, около 200-210 лв. Мишлен и Гудиър са 300-350 лв моя размер. Според теб трябва всеки които си купува нова кола да кара с мишлен, интересно защо има други производители тогава. Това се нарича overkill. Като хората, които смеянт масло на 7-8 000 км.
  • #15
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Айляк Спирането си е твоя грижа, като знаеш че си с калпави гуни ще пазиш дистанция. Но с нови гуми отпред задницата тръгва изведнъж и тогава няма овладяване. Динамичните сили са в задната част на колата и за да е безопасно трябва да държиш задницата стабилна - ДОБРИТЕ ГУМИ ОТЗАД!
fallback
Последни