fallback

Samsung разработи нова технология за литиево-йонни батерии

Компонентът позволява 45% увеличение на капацитета и 5 пъти по-бързо зареждане

Учени от подразделение Samsung Advanced Technology Institute разработиха специална графенова технология за подобрение на литиево-йонните батерии, съобщиха от компанията.

Разработката, която представлява специален покривен слой върху електродите на обикновена батерия, позволява увеличаването на капацитета с близо 45%. Друго предимство се оказва и възможността за 5 пъти по-бързо зареждане, което би позволило пълното зареждане на батерия да става за 12 минути.Ръководителят на проекта - д-р Сон Ин-Хюк, сподели, че материалът под формата на малки сфери може да бъде широко използван, като за това не се налагат промени в производството на батериите. Ученият допълни, че иновацията би могла да се използва както в телефоните, така и в електрическите автомобили.Покритието с графен, което вероятно ще бъде достъпно за масово използване едва след няколко години, не оказва съществено влияние върху жизнения цикъл на батерията дори след няколкостотин цикъла на зареждане. Освен това графенът ще намали драстично нежеланите химични реакции, износващи електродите.Снимка: Porsche

fallback
  • #20
    Tото ( преди 7 години )
    Графена е един от най-леките материали ,ако не и най-лекия създаван до сега,НО цената му е мнооогоооо висока,ако се използва малко к-во от него може да не пивлияе чак толкова върху цената на батериите
  • #19
    Анонимен ( преди 7 години )
    Моя грешка. Исках да напиша: германците вече са на края на силите си, като нация и научен капацитет !в момента тече "масов внос" на учени от европа във всеки един аспект !в Германия имат огромен проблем с наркотиците и алкохола !наистина огромен !цяло едно поколение при тях е тотално загубено ! тия неща не се знаят по света, но който е общувал с тях и е ходил там го знае !
  • #18
    Някой си ( преди 7 години )
    Докато си купуваш Галакси S серията така ще ти е батерията.Високия клас с супер дупер екрани и мощни процесори са така.Жена ми имаше среден клас телефон за 300 лева - изкарваше 2 дни. Сега е с висок клас - ами един ден и държи със същата активност
  • #17
    младен ( преди 7 години )
    за неразбралите тая дето е на телефона ли се пълни за 12мин, тая на таблета ли или тая на колата колата.
  • #16
    младен ( преди 7 години )
    "...което би позволило пълното зареждане на батерия да става за 12 минути."Като ми почнете така направо....нямам думи. На коя батерия става за 12мин. На тая дето е с капацитет ХХХ или тая дето е с капацитет ХХХХХ и тая дето я пълниш с ток YYY или с ток YYYYY
  • #15
    Анонимен ( преди 7 години )
    Крайно време е и на телефоните да направят прилични батерии, защото ми писна да го зареждам всеки ден.Поне едни 3-4 дена да държи. Имах galaxy s 7 и държеше 1 ден. Взех си S8 уж батерията държала повече, но при една и съща експлоатация и при двата издържа едно и също. После и в колете да ги вкарат новите батерии, че да мое, като тръгнем за морето с едно зареждане да стигнем.
  • #14
    Анонимен ( преди 7 години )
    Всъщност патента е за батерия за телефони. В прес изявлението само казват че новата технология би имала приложение в електромобилите. И споменатите 12 мин важат за телефон. Ама някой трябва да помисли преди да пусне статията
  • #13
    Анонимен ( преди 7 години )
    Затова ли самсунг е такава трагедия. Телефоните им отказватЩот европейци ги разработват
  • #12
    Анонимен ( преди 7 години )
    инженерите работещи за самсунг и другите големи корейски компании са основно европейци работещи и в Европа и даже в България - брат ми е един от тях!!!!
  • #11
    Тинтири-минтири ( преди 7 години )
    Всяка седмица имаме по един голям пробив... тая седмица е от Самсунг, но все още си караме с оловните акумулатори :D
fallback
Последни