fallback

Само един камион на Tesla ще използва ток колкото за 4 000 домакинства

Данните са според проучване на водещ енергиен консултант в Европа

Наскоро представеният електрически влекач на Tesla, чийто подобрена модификация ще може да изминава около 800 км с едно зареждане, ще се нуждае от електричество, колкото за 4 000 домакинства.

Според изследването на Aurora Energy Research, публикувано от Financial Times, 30-минутно зареждане, което ще осигурява около 650 км. пробег, възлиза на 1600 кВт. Така новите специални зарядни станции Megacharger ще трябва да осигурят 10 пъти повече количество заряд, в сравнение с обикновената система на Tesla.Информацията бе представена от Джон Федерсън, директор на проучващата компания, по време на конференция миналата седмица в Лондон. Тогава Федерсън сподели, че е нужен по-задълбочен дебат относно развитието не само на електрическите превозни средства, но и на електропреносната мрежа. Според други експерти пък, зареждането на влекач за половин час изисква технология, която все още не съществува.Засега от Tesla отказват коментар по темата. В предишни изявления основателят на компанията Илън Мъск бе посочил, че Megacharger ще използва соларен панел за зареждане. От друга страна, голяма част от системата за зареждане на Tesla частично се захранва от възобновяема енергия, а към момента производителят тества и специални акумулаторни батерии.Изцяло електрическият камион ще се появи на пазара през 2019 г. Смята се, че дотогава компанията на Мъск ще е стартирала инсталирането на Megacharger системата.Снимка:Tesla

Тагове: tesla megacharger
fallback
  • #37
    Wane ( преди 6 години )
    Как реши, че е реален? Та те имат още някакви съвсем начални прототипи и самите те не си знаят пробега... Пробегът на електрическите превозни средства е изключително зависим от скоростта им, а като добавим ,че става дума за камион с огромна челна площ и доста сериозно челно съпротивление, съвсем.В САЩ ограничението на скоростта за влекачи е до около 100км/ч
  • #36
    Анонимен ( преди 6 години )
    (Минтрит, при магистрална скорост тия почивки от по 30 минути няма да ги прави на 600 км, а на 250)Тоя пробег е реален а не по евро-тест и едва ли е в градски условия където харчи по-малко все пак тировете предполагам с над 100км в час не карат
  • #35
    Анонимен ( преди 6 години )
    Все пак е за отбелязване че за получаване на 35литра дизел също си трябва доста ток
  • #34
    Wane ( преди 6 години )
    Минтрит, при магистрална скорост тия почивки от по 30 минути няма да ги прави на 600 км, а на 250
  • #33
    Анонимен ( преди 6 години )
    Съвременните поликристални панели дават до 160 W пикова мощност на около 1 м2. Това е мощност при нулеви облаци и слънце в най-високата точка. Средното за слънчев ден е не повече от 100W. Облачен ден и зимно време (ниско слънце) не повече от 30W/h.2000 ч дневна светлина в БГ. 1000 пълно слънце=100KW/h + 1000 облачно/зимно=30KW/h. Общо 130 KW/h/г.=0,015 КВ/ч/м2. Или за едно зареждане 107 000 м2. панели :)
  • #32
    Анонимен ( преди 6 години )
    Всичко е много хубаво , но в бъдещо време.
  • #31
    До Минтирит ( преди 6 години )
    Минтирит , пари ли ти дават да пишеш тук глупостите си Провери си сметките ... яко куцат И не си пробутвай отново фотоволтаиците защото за да им уползотвориш пълния капацитет , ще ти трябват още много акомулатори което още ще оскъпи Сега тока от ВЕИ се изкупува на преференциални цени и са много далеч от цената за нощна енергия която си дал в сметките ТАКА ЧЕ КОРИГИРАЙ СИ СМЕТКИТЕ С ПОНЕ +300%
  • #30
    Минтирит ( преди 6 години )
    За този който разправя че не ставало с фотоволтаици:Един камион изминава средно около 100 хиляди километра на година за което са му необходими 120 мегаватчаса електроенергия. Тази енергия се осигурява от 500 квадратни метра фотоволтаици. Дори да има 100 хиляди камиона с какъв пробег, Ще са необходими само 50 милиона квадратни метра. Много ли ти се виждат?Да не са много, а камионите са много по-малко от 100 000.
  • #29
    Минтирит ( преди 6 години )
    Смяташ ли, че е проблем на всеки на всеки 640 км да спираш за почивка по 30 минути? Всъщност това не е ли задължително доста по-често? Да си чувал за тахометри?Относно зареждането в България, ако един склад има такъв камион може да си го зарежда в склада всяка нощ на нощна тарифа. След като бордовото зарядно на Тесла модел S е 22 киловата, това на камиона ще е минимум 100кв. Което ще позволи пълно зареждане за 10 часа. Това ще осигури 800 километра пробег за 120 лв.
  • #28
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пичове не се тормозете толкова. Всичко що е на ток е по-добро от ДВГ, най-малкото заради много по-високото КПД.Няма как ДВГ да е с по-добро КПД от ел. дв.Поддръжката изобщо не я коменираме, там сравнението е още повече в полза на ел. дв.30 мин. зареждане е време, в което шофьора едвам ще успее да обядва нормално. Дори и с 2ма шофьори пак няма да загубят повече време при дълъг преход, заради това, че се зарежда по-бавно.
fallback
Последни