fallback

Само един камион на Tesla ще използва ток колкото за 4 000 домакинства

Данните са според проучване на водещ енергиен консултант в Европа

Наскоро представеният електрически влекач на Tesla, чийто подобрена модификация ще може да изминава около 800 км с едно зареждане, ще се нуждае от електричество, колкото за 4 000 домакинства.

Според изследването на Aurora Energy Research, публикувано от Financial Times, 30-минутно зареждане, което ще осигурява около 650 км. пробег, възлиза на 1600 кВт. Така новите специални зарядни станции Megacharger ще трябва да осигурят 10 пъти повече количество заряд, в сравнение с обикновената система на Tesla.Информацията бе представена от Джон Федерсън, директор на проучващата компания, по време на конференция миналата седмица в Лондон. Тогава Федерсън сподели, че е нужен по-задълбочен дебат относно развитието не само на електрическите превозни средства, но и на електропреносната мрежа. Според други експерти пък, зареждането на влекач за половин час изисква технология, която все още не съществува.Засега от Tesla отказват коментар по темата. В предишни изявления основателят на компанията Илън Мъск бе посочил, че Megacharger ще използва соларен панел за зареждане. От друга страна, голяма част от системата за зареждане на Tesla частично се захранва от възобновяема енергия, а към момента производителят тества и специални акумулаторни батерии.Изцяло електрическият камион ще се появи на пазара през 2019 г. Смята се, че дотогава компанията на Мъск ще е стартирала инсталирането на Megacharger системата.Снимка:Tesla

Тагове: tesla megacharger
fallback
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    А кой и кога е казал че екошитние са екологични?
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Електрическите камиони използват поне 3 пъти по малко енергия от дизелов. Други са сметнали че за един такъв влекач са нужни 1200квтч за 1000км. Тази енергия я използвам в апартамента си за месец и половина, не е кой знае колко 220лв. Дизелов влекач средно в сащ гори 36л/100км.
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Раходът на напълно натоварен камион е около 56 л/100 дизел. В един литър дизел има около 9,7 kWh енергия или за 100 км обикновен дизелов камион харчи около 543 kWh. За сравнение, камионът на Тесла обещава 100 kWh/100 км. Разбира се, трябва да се вземат загубите при производството и преноса на електроенергията, но те са много далеч от 500%.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    в щатите тока е по скъп от БГ, а нафтата по евтина
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мда, дайте да пишем стряскащи заглавия. Експертът очевидно е засегнал темата за производството и пренос на електроенергия, а не за завишена енергоемкост на камиона. Иначе дизеловият аналог харчи със сигурност повече.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Например тъпакът, който не би искал да плати 120 000 долара за батерия с живот пет години. Кога ще се избият тия пари от разликата в цената между пробега на ток и пробега на дизел?
  • #1
    пена ( преди 6 години )
    Много подвеждаща информация и хейт за Тесла напоследък. Като гледам как се пенят троловете ми става изключително приятно! А иначе по темата:Очаква се батерията да е към 800квч и с нея камиона да минава към 800км на магистрала.Това са по 100квч на 100км. което в БГ е 20лв. разход. При условие, че камиона няма да е много по-скъп от дизелов аналог не виждам кой *** не би преминал на ток след като въпросните машини навлязат на пазара.
fallback
Последни