fallback

Tesla харчи по 480 000 долара на час

Прогнозите са, че с това темпо Мъск ще свърши парите до началото на август 2018 г.

Производителят на електрически автомобили Tesla Motors харчи по 480 000 долара на час и ако продължава с подобни темпове, ще изразходи финансовите си ресурси за по-малко от година. Това сочи изследване на агенция Bloomberg.

Данните в проучването са за последните 12 месеца. Те разкриват, че основната причина за големите загуби са мащабните планове на Илон Мъск за цялостното разширение на компанията. Изчисленията показат, че ако Tesla Motors продължи да губи средства със същите темпове, това би означавало фалит най-късно на 6 август 2018 г.Все пак има вероятност компанията да намали загубите си, благодарение на ускоряването на производството на Model 3. Предполага се, че и пускането в производство на новия камион на компанията също ще допринесе за компенсиране на загубите. То обаче е предвидено за 2019 г., като явно в Tesla ще трябва да разчитат на парите, получени от предплата за него.Що се отнася до инвеститорите в компанията, те не споделят посочените прогнози. Акциите на Tesla са се увеличили с почти 3% до 317,81 долара. Така, общата пазарна капитализация възлиза на 53 млрд. долара, което е с 5 млрд. повече от тази на Ford Motor Company.Загубите на производителя да бъдат преодоляни още по-бързо, ако бъдещите собственици на новия Roadster се съгласят да приемат идеята на Мъск - да платят пълната сума от 250 000 долара предварително. Това би било равносилно на 250 млн. долара, които стигат за покриване на разходите само за 21 дни. Производството на новия модел обаче ще стартира през 2019 г., а първата вноска за заявка е 50 000 долара.В писмо до акционерите си, компанията от Пало Алто бе заявила категорично, че разполага с достатъчно средства, за да произведе 5000 автомобила от Model 3 всяка седмица преди началото на 2018 г. и по 10 000 след това.Като заключение в доклада си, анализаторът Кевин Тайнън разкрива, че до средата на 2018 г. Tesla ще трябва да събере най-малко 2 млрд. долара, за да изпълни плановете на Мъск.Снимка: Tesla

fallback
  • #11
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Анонимния ме замисли... 480 000 : 42000 толкова е със субсидията (давам бонус) са 11.5 коли на час... при 24 часова смяна това са 276 коли на ден и 100 740 на година без почивен ден Е да ама доколкото знам те са на 12 часови смени... и проблема е, че не могат да стигнат и 1000 бройки та цяла 0 не им стига :)
  • #10
    gost ( преди 6 години )
    Нормално е един човек, който не само има грандиозни мечти, но и ги осъществява, да дразни егото на много. Каквото и да стане с Тесла, той ще има място в историята. За разлика от много други
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Не забравям, но в случая е нерелевантно, те си продават инсталациите, но тока за суперчарджърите в преобладавщите случаи си идва от общата мрежа и си се плаща на доставчицте - затова не е нито евтин, нито чист тоя ток - съответно и електричката не е.
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Другите производители да не се успокояват с тази новина ами да правят електромобили.
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    А и П.С. както е казал и по-долния анонимен - няма ли да сложим и разходи а само чиста печалба? Единици от тези станции ползват собствени ВЕИ източници - повечето купуват тока...
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Мдам... само дето са безплатни за S и X и дефакто непригодни за зареждане на други марки ;)
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    До пена Колега 480 000 долара е продажната цена на 14 броя модел 3 по 35 000 долара . За да са на нула само с приходите от тяхната продажба би трябвало производството им да струва 0 долара. Прдполагам ти е ясно че дори и такава "невероятна" компания като Тесла все пак има някакви производствени разходи :)
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Фермерче, другите производители вече обявиха кампании за изграждане на станции и се обединиха... като тесла остана само да гледа големите.И чесно казано приходите от зарядните станции не са кой знае колко големи
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    да де... ама парите им трябват именно, за да почнат да произвеждат :Dа роудстър ако тръгне през 2019 ще ида при ходжа да се обрежа :D
  • #2
    фермера ( преди 6 години )
    Приходите на Тесла ще се увеличат когато другите производители започнат да произвеждат ел. коли и да зареждат на някой от 1032 суперчаржара защото нямат ни един.Ама производството иим е в етапа ще,ще....
fallback
Последни