fallback

Tesla харчи по 480 000 долара на час

Прогнозите са, че с това темпо Мъск ще свърши парите до началото на август 2018 г.

Производителят на електрически автомобили Tesla Motors харчи по 480 000 долара на час и ако продължава с подобни темпове, ще изразходи финансовите си ресурси за по-малко от година. Това сочи изследване на агенция Bloomberg.

Данните в проучването са за последните 12 месеца. Те разкриват, че основната причина за големите загуби са мащабните планове на Илон Мъск за цялостното разширение на компанията. Изчисленията показат, че ако Tesla Motors продължи да губи средства със същите темпове, това би означавало фалит най-късно на 6 август 2018 г.Все пак има вероятност компанията да намали загубите си, благодарение на ускоряването на производството на Model 3. Предполага се, че и пускането в производство на новия камион на компанията също ще допринесе за компенсиране на загубите. То обаче е предвидено за 2019 г., като явно в Tesla ще трябва да разчитат на парите, получени от предплата за него.Що се отнася до инвеститорите в компанията, те не споделят посочените прогнози. Акциите на Tesla са се увеличили с почти 3% до 317,81 долара. Така, общата пазарна капитализация възлиза на 53 млрд. долара, което е с 5 млрд. повече от тази на Ford Motor Company.Загубите на производителя да бъдат преодоляни още по-бързо, ако бъдещите собственици на новия Roadster се съгласят да приемат идеята на Мъск - да платят пълната сума от 250 000 долара предварително. Това би било равносилно на 250 млн. долара, които стигат за покриване на разходите само за 21 дни. Производството на новия модел обаче ще стартира през 2019 г., а първата вноска за заявка е 50 000 долара.В писмо до акционерите си, компанията от Пало Алто бе заявила категорично, че разполага с достатъчно средства, за да произведе 5000 автомобила от Model 3 всяка седмица преди началото на 2018 г. и по 10 000 след това.Като заключение в доклада си, анализаторът Кевин Тайнън разкрива, че до средата на 2018 г. Tesla ще трябва да събере най-малко 2 млрд. долара, за да изпълни плановете на Мъск.Снимка: Tesla

fallback
  • #21
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Щото явно не си чел статията: Производството на новия модел обаче ще стартира през 2019 г., а първата вноска за заявка е 50 000 долара. Се казва там ;)
  • #20
    Анонимен ( преди 6 години )
    Всъщност чудото с батериите вече се случи, остана да го пуснат в производство. Нима пропускате, че и на Roadster и на камиона дават по 1000 километра пробег. Нима не се сещате че са натъпкали 200 киловатчаса батерия в много по-малък автомобил отколкото модел S, който е със 100 киловатчаса максимум?Преди пет години, електромобилите се гордееха със 150 км пробег с едно зареждане. Цената на батериите падна от 1000$/квч на 180$ с подарък камион. Той има 1000квч батерия и струва 180 000$
  • #19
    тинтири-педи ( преди 6 години )
    "а роудстър ако тръгне през 2019 ще ида при ходжа да се обрежа :D"А защо искаш да е 2019 след като Мъск съвсем ясно каза "2020" на представянето?
  • #18
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако наистина Германия тръгне към синтетични горива, както се говори, Мъск съвсем ще затъне.
  • #17
    Анонимен ( преди 6 години )
    Съгласен. В уравнението а Мъск имаше една голяма неизвестна, батериите. Той разчиташе на чудо, но чудеса не стават. Въпреки бомбастичните изцепки от тук и там, че са направили супер батерия. Такава все още няма.
  • #16
    Анонимен ( преди 6 години )
    Отиват на зле. Още повече, че Германия залага на цинтетичните горива, като реалистична и много по-евтина алтернатива. На този фон електромобилите на Мъск изглеждат като мислица-недомислица. Технологично батериите си остават слабото им звено, без светлина в тунела. Той заложи на революция на батериите, но това не става.
  • #15
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тесла не са в автомобилният бизнес, а са в шоу бизнеса. Всичко е само едно шоу....
  • #14
    Анонимен ( преди 6 години )
    До 3-4 години най-много ще са фалирали, а марката тесла ще е купена от китайци.
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    Я някой от фенчетата на Мъск почнаха да проглеждат, преди казваха, на тези които твърдят че тесла е балон, че са луди. Сега почнаха да пишат: "каквото и да станело", демек вече не изключват фалит. Тесла никога не е изкарала и един долар от продажба на автомобили, само горят кеш и правят обещания. Казвал съм и преди и пак ще повторя този балон ще продължава дотогава докогато има кои да налива парички в компанията, които никога няма да се върнат. До 3-4 години ще са фалирали, а марката ще е купена
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    до Минтирит, а ти вероятно си забравил, че соларсити фалира и затова беше купена от тесла. дефакто соларсити вече ги няма защото операциите им се затварят постепенно, само дълговете им останаха, които тесла тепърва ще трябва да плаща. Трябва да си спяп да не видиш, че тесла е един голям балон, които сега се надува, след това Мъск ще се оттегли и ще си разпродаде акциите а накрая такива като теб ще операт пешкира.
fallback
Последни