IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се получава, когато колите се правят на екзотични места

Държави като Уганда и Кения също имат своите автомобилни производители

Какво се получава, когато колите се правят на екзотични места

Световната география на автомобилостроенето се разширява непрекъснато. Полша вече има своята суперкола - Arrinera Hussarya, в Хърватия се прави електрическият Rimac, а в Чехия - състезателната Praga. Какво обаче се случва в по-екзотични държави и континенти?

Laraki (Мароко)

Какво се получава, когато колите се правят на екзотични места

Абделслам Лараки счита своята компания за първия африкански производител на супеколи, което е истина. Първият автомобил на фирмата – Fulgura, беше показан още пре 2003 г., но всичко приключи с направата на няколко прототипа.

Последното творение на Larakia е суперколата Epitome (на снимката), която разчита на двигател GM с мощност 1200 к.с. Тя бе представена прези 4 години. Планираше се производството на 9 такива машини, но засега е готова само една и тя принадлежи на местната знаменитост – певеца Френч Монтана.

Kiira (Уганда)

Какво се получава, когато колите се правят на екзотични места

Щаб-квартирата на компанията Kiira Motors се намира в Кампала, столицата на Уганда. Нейният първи автомобил - хибридът EV Smack (на снимката), бе показан през 2014 г. Планира се продажбите да стартират през 2018 г., а към момента колата може да се вземе под наем.

Innoson (Нигерия)


Какво се получава, когато колите се правят на екзотични места

Компанията Innoson е сред водещите автопроизводители на Черния континент. Тя предлага компактни автомобили, собствена разработка. Такъв е хечбекът Fox (на снимката). В гамата на Innonson има и нелегални копия на пикапи и микробуси Toyota, но фирмата предпочита да залага на оригинални разработки и в нея сериозни инвестиции правят бизнесмени от Япония и Германия.

Wallyscar (Тунис)


Какво се получава, когато колите се правят на екзотични места

На външен вид Wallyscar много приличат на американските Jeep, но те нямат нищо общо. Като габарити африканската машина е много по-малка, а голяма част от компонентите се доставят от концерна Peugeot-Citroen. В това число влизат и двигателите.
Купуването на Wallyscar е възможно само в Тунис, Мароко, Франция и Панама. За да попадне на европейския пазар, автомобилът трябваше да премине краш-тестове, чийто резултат беше едва 2 звезди.

Optimal Energy Joule (ЮАР)


Какво се получава, когато колите се правят на екзотични места

По принцип ЮАР е добре известен със своята автомобилна култура. В страната се произвеждат модели на различни известни марки, имаше и кръг от световния шампионат във Формула 1. Местните производители обаче са съвсем малко.

Един от тях е Optimal Energy, чийто единствено модел Joule, беше представен през 2008 г. в Париж. До серийно производство така и не се стигна, въпреки че собствениците на компанията бяха обявили, че това ще стане през 2012 г.

Mobius (Кения)


Какво се получава, когато колите се правят на екзотични места

Mobius е млада компания, основана през 2009 г. от Джоел Джексън. Нейната основна цел е създаването на прости, надеждни и евтини автомобили за широките слоеве от населението. Цената на всъдехода Mobius II е 11 000 долара и той е най-достъпният нов автомобил в Кения. Очаква се скоро на пазара да се появи и по-съвременният Mobius III.

Thai Rung (Тайланд)


Какво се получава, когато колите се правят на екзотични места

Значителна част от автомобилите на тайландската компания Thai Rung са правени по лиценз копия на модели на Isuzu. През 80-те и 90-те години на миналия век обаче се предлагат и собствени разработки. Една от тях е Transformer 2 (на снимката). Това е един от последните модели на Thai Rung, като той е построен на базата на Toyota Hilux.

Micro (Шри-Ланка)

Какво се получава, когато колите се правят на екзотични места

Подобна стратегия прилага и компанията Micro, която е базирана в Шри-Ланка. Нейната дейност започва с компактния Privilege (на снимката) и редица други самостоятелни модели. По-късно обаче ръководството решева, че е по-изгодно да пуска лицензирани копия на други фирми. Сега Micro произвежда под нови имена компактни модели на Geely и големи автомобили на SsangYong.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #4
    8 rate up comment 11 rate down comment
    круме ( преди 7 години )
    руски инженери е абсурд /ном.1/, те русняците не могат да направат кола, ше прават на горепосочените! те са и по слаборазвити от тях! те едни кросовки не могат да сделат, та камо ли автомобиь! пускат само анимация и ..... вицте кво пускаме от 2019... смешници, верваме ви и за оръжието тоже!
  • #3
    13 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Всичко ми прилича на японските.Евтина пласмаса,спорен и откровено лош дизайн.
  • #2
    31 rate up comment 2 rate down comment
    тираджия ( преди 7 години )
    и горските елфи ще си направят кола, докато бай *** плюе колата на комшията
  • #1
    17 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    всички са по проект на дошо в тандем с класика и прякото съдействие на японски гурута и руски енджинери!студио "класически дошовак и ко" еоод !