IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Японският Hummer, който така и не стигна до Европа

Toyota Mega Cruiser тежи близо 4 тона и побира 10 души плюс боеприпаси

Японският Hummer, който така и не стигна до Европа

На пръв поглед може да сбъркаме този чудовищен джип с американския Hummer, но ако го сторите, ще се окажете изцяло в грешка. Въпреки това, едва ли някой ще ви се разсърди, тъй като тази машина е много слабо известна отвън Азиатско-Тихоокеанския регион. Отявлените прилики с Hummer са факт, но все пак този джип е изцяло японски и благодарение на факта, че е произведен от Toyota, се е доказал през годините като доста успешен.

Японският Hummer, който така и не стигна до Европа

Високопроходимата машина се казва Toyota Mega Cruiser и се произвежда в периода 1995 - 2002 г. И до днес това е най-големият SUV модел в историята на Toyota, поне що се отнася до размерите. Mega Cruiser е създаден специално за японските наземни отбранителни сили, но впоследствие е представена и негова цивилна версия.

Японският Hummer, който така и не стигна до Европа

Грубият джип тежи близо 4 тона и на практика не предлага какъвто и да е комфорт за обитателите си, но все пак в интериора има всичко необходимо, за да се справи машината с най-трудните пътни условия. В това има известна логика, тъй като преди всичко Mega Cruiser е военна машина, което не бива да забравяме.

Една от функциите му е особено полезна при преминаването на променлива настилка - система за автоматично спадане и надуване на гумите. Така, ако от асфалт искате да преминете директно през мек песъчлив участък, е достатъчно само да натиснете копче в кабината и намалите налягането в гумите до желаните от вас стойности. Когато отново излезете на твърда настилка, просто възвръщате налягането в гумите и всичко е наред.

Японският Hummer, който така и не стигна до Европа

Колкото до двигателя, Toyota Mega Cruiser се задвижва от 4,1-литров турбодизелов двигател с мощност 150 к.с. при 3400 об/мин. Агрегатът има 4 цилиндъра в редица и разполага с 380 Нм при 1800 об/мин максимален въртящ момент, а скоростната кутия е 4-степенен автоматик с постоянно предаване на мощността към четирите колела. Японците се спрели на този двигател, защото е достатъчно мощен, но и достатъчно надежден и лесен за поправка в полеви условия.

Японският Hummer, който така и не стигна до Европа

Външният вид е направо притеснителен за околните, но това отново е нормално за военна машина, проектирана да транспортира артилерия и боеприпаси.

Японският Hummer, който така и не стигна до Европа

Интериорът побира 10 души, като дори остава място за техните оръжия. Това означава, че в цивилната версия можете да вкарате разглобен автомобил и да го транспортирате директно през планината. Ако ви се появи подобна нужда, разбира се.
Цялото това нещо стъпва върху 37-инчови гуми, които запазват структурата си дори когато са спукани. Пътният просвет е скандалните 420 мм, а от завода джипът на Toyota излиза и с четири завиващи колела, които го правят изключително маневрен за размерите си. Очаквали ли сме нещо по-различно от Toyota?

Японският Hummer, който така и не стигна до Европа

За съжаление Mega Cruiser вече не се предлага на пазара, тъй като цивилната му версия бе свалена от конвейера още през 2002 г. Така или иначе, най-запалените могат все още да открият употребявани такива автомобили, особено в Япония и Австралия, където моделът е бил най-популярен. Това обяснява и защо моделът никога не е бил произвеждан с ляв волан.

Цивилната версия се е продавала за 104 500 евро.



Снимки: Toyota
 

0 от 500
  • #3
    17 rate up comment 6 rate down comment
    ФАКТ! ( преди 1 година )
    Дръпнатите крадци мое ли да не окрадат нешо от белият човек.Китайци японци тайванци и тн един дол дренки.
  • #2
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Толкова е! Това не ти е изпилено СУВ-че с много коне и нютон метри, а машина, която трябва да се движи при всякакви условия без да спира. С подходяща трансмисия тези нютон метри и к.с са напълно достатъчни.
  • #1
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Q ( преди 1 година )
    едва ли 4 литров турбодизел е само с 380. Нм?