fallback

Lexus ще поставя „умен” волан в моделите си

Кормилото ще усеща, когато шофьорът го контролира

Компанията Toyoda Gosei, която е част от концерна Toyota, е разработила чувствителен на докосване волан. То ще може да усеща дали шофьорът го държи с ръце и ще дебютира при новото поколение на седана Lexus LS.В момента повечето автомобилни производители предлагат комплекс от системи за безопасност ADAS, в който влизат всички електронни асистенти – от система за екстремно спиране до функция за разпознаване на пътните знаци. Според приетата класификация, ADAS има 5 различни нива, като първото и второто могат само да подават сигнал на водача, след което при нужда да поемат контрол на автомобила. При Lexus LS ще се използва второто ниво.В случая новият волан заедно с останалите системчи за помощ на водача ще предлагат възможност за полуавтономно придвижване. Това ще става с помощта на сензори, които с максимална точност ще определят положението на ръцете на шофьора върху кормилото. Благодарение на показанията от датчиците, електрониката ще уведомяна шофьора за необходимостта за хващане на волана дори в режим на автопилот. Сега за подобно нещо се използва датчик, следящ завиването на кормилото.Според представител на Toyota, това е първата разработка, която обединява високочувствителен сензор и функция за загряване на волана в едно. В бъдещето инженерите на Toyoda Gosei планират да добавят още функции, които ще позволяват на водача да си взаимодейства със системите на автомобила, без да маха ръцете си от волана.Снимки: Toyota 

Тагове: lexus ls
fallback
  • #8
    До супер ( преди 6 години )
    Доше,ти откога взе да рзбираш от автомобили!?
  • #7
    до супер ( преди 6 години )
    Навигацията на немските от 10г.се проектира на предното стъкло и това се казва head up display. Копчетата са програмируеми и сам решаваш кое копче каква функция да изпълнява а всички възможни команди се изпълняват чрез глас.Търсене на радиостанция,мащабиране на картата,набиране на телефона,писане на съобщение,данни от борд компа,задаване на маршут на навито и др. Тъча не е на дисплея а е на джойстика.Като пишешеш за немските се информирай малко за да не бъдеш глупав и неподготвен.
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Шофирането ства все по-гадна работа.
  • #5
    супер ( преди 6 години )
    Нещата са изчистени и функционални без залитания и излишен кич с имитации на дърво, хром, никел, алуминии и други подобни материали с които само същества без грам вкус и естетика биха ги харесали. Перфектно ораганизирана централна конзола и прибори. Иновативният волан е допълнение към цялото това съвършенство. Погледнете последната снимка за каква линия говорим! Красота, стил и изящество!И разбира се нови технологии с традиционното перфектно японско качество допълват тази прекрасна кола!
  • #4
    супер ( преди 6 години )
    Интериора е еталон за качество, ергономия и функционалност.Немските лоени мозъци да гледат и да се учат, защото още не са се научили, че навигацията се слага не под духалките, а най-горе!Копчетата на радиото и системите са сложени така, че да не пречи скоростният лост за натискането им. И това им е трудно на вурстовете да го направят. Не че много ще се ползват, защото всичко си го има на волана дублирано. Тъча е до облегалката и от там е съпер да си пуснеш само китката и да го управляваш.
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    По-крив и уродлив интериор от този не съм виждал.Ужас са тези тойоти и лексуси,мн.грозни.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Допълнително да сложат и "умни" бегове, за да няма още умрели!
  • #1
    малка компенсация ( преди 6 години )
    "Умният" волан да компенсира поне малко тъпотията на тези,които си купуват този лъскав леген с голям комарник!
fallback
Последни