fallback

Как Renault изпревари бъдещето преди 30 години

Някои от идеите в Megane Concept намират приложение четвърт век след появата му

Колко време е нужно за създаването на автомобил, в който ще бъдат въплътени идеи за следващите 15-20 години? И тези идеи ще започнат да се реализират едва четвърт век след появята на същия този автомобил. Компанията Renault се нуждае само от 8 месеца, като резултатът е представеният на автосалона в Париж през 1988 г. Renault Megane Concept.Французите подхождат доста отговорно към създаването на коцехцията „автомобил на XXI век” и Renault Megane Concept предизвиква огромна завист у конкурентите. Колата се харесва и на Франсоа Митеран – действащият по това време президент на Франция.Какво прави този Megane толкова специален? Например – аеродинамичната каросерия, която не само изглежда забележително, но и предлага коефициент на съпротивление 0,21. С такъв показател може да се похвали създаденият през 2016 г. Tesla Model 3. Пространството около автомобила се наблюдава не с огледала, а с помощта на камери, които са малка част от електронните системи в Megane Concept. Всички те са обединени в система Atlas, създадена от Renault съвместно с телевизионната компания TDF. В нея влизат модерна навигация, както и специална система, позволяваща правене на резервация в хотел или запазане на място за паркиране. Има още борд-компютър, адаптивен климатик, следящ за температурата в салона, развлекателни система с видеомагнетофон и телевизор, картината от които може да се предава на екрани,вградени в задната част на предните седалки.Пасажерите отзад са привилигеровани. Те имат на разполжение хладилник, а седалките им могат да се трансформират в шезлонги, на които да се излягат. За да има повече място, задното стъкло се премества автоматично с 35 см назад и така Megane от седан се превръща в луксозен и просторен хечбек.Предните седалки също са специални, тъй като се завъртат към вратите и така улесняват качването и слизането на шофьора и спъртика му. Пасажерското кресло дори може да се обръща на 180 градуса. Вратите се отварят с плъзгане – като в кабинков лифт, което улеснява слизането, когато отстрани са паркирани други автомобили.Интересен е и изборът на двигател. Megane Concept е оборудван с 3,0-литров V6 с турбокомпресор Garrett, благодарение на който мощността достига 250 к.с. – доста сериозен показател за 1988 г. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,3 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч.Двигателят на Megane Concept се стартира с електронна карта, която се поставя вляво от волана. По-късно тази технология се появява при серийната Laguna, която е един от първите автомобили с безключов достъп. Скоростната кутия е механична, но има електронен съединител, така че не е нужно използването на левия крак при смяна на предавките.Шасито е хидравлично, като в зависимост от скоростта се променя не само твърдостта му, но и клирънсът. Шофьорът има на разположение няколко режима, от които може да избира. За надеждното сцепление и комфорта отговарят гуми Michelin ATS, които дори при спукване могат да изкарат още 80 км.Въпреки всичко това, Megane Concept няма шанс за серийно производство, но много от системите му намират приложение години след това. Навигационната система, макар и доста опростена, се появява при Renault Safrane, а електронният ключ, както стана дума, е използван за Laguna през 2000 г. Нестандартната каросерия е преработена и се появява при Renault Avantime.Снимки: Renault

Тагове: renault megane concept
fallback
  • #11
    Анонимен ( преди 8 години )
    Е то у Франция ако не ги караха Рендетата, къде другаде?И у нас някакви скъсаняци ги карат. Нов внос с хиляди проблеми. Те защото са супер евтини и заради това ги внасят с цели автовози. Позакърпват ги и ги пущат да ги продават. Те новите нищо не стават, а за старите трябва да си много на зор, за да си вземеш Ренде или да не си добре с главата. Преди време щях да вземам един Меган. Гледах във френските форуми. Имат няколко на Рено и един само на Меган. Всички се оплакват.Само проблеми.Проверете
  • #10
    ФАКТ! ( преди 8 години )
    Eкстра са си рендаците тука у Франция съм и си ги карат много никой не се оплаква.Вървят на ракети!много яки машинки са!
  • #9
    Анонимен ( преди 8 години )
    Като концепция е супер, но нямало как да го пуснат, защото цената на автомобил с толкова екстри ще е много висока. И с толкова нови технологии няма да е много здрава.Те за това са концепциите, за да покажат върху какво се работи в момента за бъдещите модели. Докато не се пусне в серийно производство и да го има само в един автомобил няколко години не е изпреварило нищо. Като например S class W221.Този автомобил изпревари времето си, защото екстрите му преди 2-3 години станаха достъпни за други
  • #8
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аве водача я по хубаво не лъжи така че всички ги знаят рендетата каква трагедия са.Ти май наистина си увреден тотално от карането на ренде.Не мислех че чак толкова може една кола да уврежда психическото здраве на човек но явно е възможно.А да кажеш че качеството и надеждността са много добри за който и модел на рено да е,е със сигурност диагноза много тежка при това.
  • #7
    до: Водач ( преди 8 години )
    Така, че сам си направи извода дали е от личен опит или не е. А точно пък по Меган и по Сценик нищо да не си правил не на мене тия. Само, ако ги държиш в гараж и не ги изкарваш може да не си ги правил. Иначе НЕ!!!!
  • #6
    до: Водач ( преди 8 години )
    На базата на Рено 5, 19, Лагуна, Еспейс и Сценик.Най-здраво беше Рено 5, но започна яко да гние и се разделих с него. После дойде 19 и то беше здраво, докато не прегря и не изкриви глава. Лоша маса на водната помпа беше причината, а на таблото не светна нито лампа, нито стрелката показа повишаване на температурата. Стана изведнъж и просто двигателя спря и започна да излиза пара от предния капак. Останалите бяха пълна трагедия. Всичко каквото се сетиш им е ремонтирано и най-вече ел.системата.
  • #5
    Жоро ( преди 8 години )
    Пропуснах да спомена че преди 5г същия тоя Фокус 1,6 му сложих турбина К03 и въпреки това, 5 години и 40к км по-късно все още е със съединителя с който беше тогава - ЛУК и както казах - с оригиналните карета, тампони и тн Мисля, че ако на Мегана му беше поставена турбина, нямаше да излиза от сервиза!!!Последните модели на Рено много ми харесват на вид, ноо дали ще са надеждни и здрави... Мисля че само на вид са ги докарали, но и това е нещо! Преди бяха чупливи и грозни, сега поне са красиви...
  • #4
    Анонимен ( преди 8 години )
    Пропуснали сте багажника който се вади като чекмедже и е супер удобен с достъп от двете страни
  • #3
    Жоро ( преди 8 години )
    Аз имам наблюдения върху издръжливостта на Меган 2001 мисля - новата маска 1,6/107 кс с който съм се пускал много пъти на гонки и резултата беше че рендето след няколко старта РЕДОВНО влизаше в сервиз за карета, тампони и тн - много се чупеше при такова напъване! А моята кола един път не се счупи за разлика от рендето! 10 години по-късно все още е с оригиналните карета, амортесьори и тампони, с изключение на един тампон на ск кутия който беше скъсан но не правеше проблеми! Колата е Фокус 1,6
  • #2
    Водач ( преди 8 години )
    За надеждността на Рено, пишете повлиян от личен опит или просто сте от типа "един ми каза" . Тъй като след 6 години като собственик на Рено, на Меган - бивш и на Сценик - настоящ, съответно бензин и дизел мога да кажа, че качеството и надеждността са много добри. Съответно имам и с какво да сравнявам, и преди и сега.
fallback
Последни