Британската консултантска агенция Interbrand публикува ежегодната си класация за 100-те най-скъпи марки в света. През тази година в списъка попаднаха 15 автомобилни бранда, като първото място отново е за Toyota.
Японският производител е оценен на 50,3 млрд. щатски долара, като заема 7-ата позиция в общия рейтинг. След него се нарежда компанията Mercedes-Benz, която е на 9-о място с 47,8 млрд. долара. На трето място сред автомобилните марки се намира BMW - 13-и в общото класиране с цена 41,5 млрд.
На 9-а позиция при автомобилните брандове се нарежда Volkswagen с цена 11,5 млрд. долара. Германският концерн все още страда от последствията от скандала "дизелгейт" и е загубил една позиция, като пропуска пред себе си Nissan.
За втора поредна година в Топ 100 на най-скъпите марки в света попада Tesla Motors. Американският производител на електромобили е оценен на 4 млрд. долара и заема 98-ото място в общото класиране.
Що се касае до най-скъпите брандове изобщо, то отново лидер е Apple със стойност 184,1 млрд. На второ място е Google - 141,7 млрд., а на трето Microsoft - 80 млрд.
Най-скъпите автомобилни марки за 2017 г.
1. 7. Toyota 50,291 -6%
2. 9. Mercedes-Benz 47,829 +10%
3. 13. BMW 41,521 0%
4. 20. Honda 22,696 +3%
5. 33. Ford 13,643 +5%
6. 35. Hyundai 13,193 +5%
7. 38. Audi 12,023 +2%
8. 39. Nissan 11,534 +4%
9. 40. Volkswagen 11,522 +1%
10. 48. Porsche 10,129 +6%
11. 69. Kia 6,681 +6%
12. 73. Land Rover 6,095 +7%
13. 87. Mini 5,114 +3%
14. 88. Ferrari 4,876 (нов в Топ 100)
15. 98. Tesla 4,009 0%
Заб. В първата графа е класирането сред автомобилните марки, а на второ - общото класиране. В третата е името на компанията, в четвъртото нейната стоност в млрд. долари, а в петата - разликата в сравнение с класацията за 2016 г.
Снимка: Toyota