Новият Megane RS е една от звездите на салона във Франкфурт, а шефът на Renault Sport, отговарящ за серийните автомобили Патрис Рати подсказа, че портфолиото на подмарката може още да се разшири.
Преди три години в Женева Рати на няколко пъти заяви, че не може да говори за това дали ще се появи Kadjar, доработен от RS, но сега явно има еволюция в мнението на компанията по въпроса. С оглед на успешната практика, налагана от премиум марките на световния пазар, които успешно лансират спортни и по-мощни версии на популярните си SUV-модели, то е напълно очаквано, че и конкурентите им ще поемат по този път.
Рати обясни във Франкфурт, че бъдещият SUV модел на Renault, който получи означението RS, ще бъде „забавен и интересен” за каране. Освен това той обясни, че всеки модел на Renault, доработен от Renault Sport трябва да отговаря на три основни критерия – първият е този, свързан с изживяването на водача зад волана, а другите са свързани с поведението на пътя и работата на окачването.
Ако те не бъдат покрити, просто няма да има означение RS за съответния модел, което е важно, защото автомобилите, създадени съвместно с Renault Sport или пък преминали доработване при специалистите от подразделението се радват на отличен интерес и лоялни клиенти.
Рати потвърди още, че предлаганият в Южна Америка Sandero RS няма как да стигне до Европа, тъй като 2,0-литровият му атмосферен двигател няма да се справи с изискванията за нивата на вредните емисии.
Той отхвърли и възможността да се появи купе версия на новия Megane RS, тъй като интересът към модели с три врати спада и затова новият спортен автомобил ще се предлага само като хечбек с пет врати. И накрая, почти сигурно е, че следващото поколение на Megane RS най-вероятно ще е електрифициран – смята се, че това ще стане под формата на „мек хибрид”, като ще се използва рекупериране на енергия, която да бъде добавена към мощността на двигателя.
Снимки: Renault