IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще има ли по-малка сестра на Dacia Duster?

Лоренс ван ден Акер, главен дизайнер на Renault и Dacia, пред "КОЛЕЛА"

Ще има ли по-малка сестра на Dacia Duster?

Екипът на "КОЛЕЛА" и Automedia.bg бе единственият български представител на закритата презентация на новата Dacia Duster в Париж. Второто поколение на бестселъра ще дебютира официално на автосалона във Франкфурт на 12 септември. Разговаряхме с Лоренс ван ден Акер, старши вицепрезидент на Renault Group и един от тримата най-влиятелни автомобилни дизайнери в света, за очакванията към новия Duster.



За първите седем години от живота си Duster си спечели доста верни почитатели. По-трудно ли е всъщност да се променя успешен модел, отколкото неуспешен?
- Сериозно предизвикателство, е, разбира се. Едно нещо е да създадеш кола от белия лист, като първия Duster, и съвсем друго да направиш заместника на един феномен. Защото Duster се оказа изключително успешен. Затова искахме непременно да запазим този емблематичен вид на колата, да запазим нейната ДНК, и затова тя веднага се разпознава като Duster. Но ако погледнете отблизо, ще видите, че сме променили всичко. Добавени са много нови технологии. И мисля, че тази комбинация от един изцяло нов Duster, но на цена, която си остава достъпна, ще бъде много успешна.

Популярността на SUV моделите, особено по-компактните, непрекъснато расте. Можем ли да очакваме по-малка сестричка на Duster?
- Вярно е, че SUV пазарът преживя невероятен разцвет в последните 10 години. Duster всъщност бе един от първите модели, които извлякоха полза от този феномен. Сега преди всичко той трябва да продължи да си върши работата. А ние ще помислим много сериозно за разширяване на семейството му - ако изникне такава възможност.

Ще има ли по-малка сестра на Dacia Duster?

В началото Dacia бе планирана най-вече за по-бедните, развиващи се пазари. Но сега тя се продава много добре в страни като Франция и Германия. Това накара ли ви да промените оригиналната дизайнерска философия за марката?
- Всъщност не, защото хората се интересуваха от Dacia и от дизайна й тъкмо заради това, което те представляваха. Защото те предлагаха мобилност за хора, които дотогава обикновено бяха принудени да си купуват употребявани автомобили. Това, което виждаме днес, е че много различни един от друг клиенти купуват нашите коли. Затова мисля, че Dacia е много жизнеспособна марка. Хората харесват простотата, достъпността и надеждността й. Трябва да съхраним това и да добавим нови технологии и страхотен дизайн. Тогава ще видим пълния потенциал на тази марка.

Вие отговаряте за две различни марки. Как правите така, че Dacia и Renault да не се конкурират помежду си като дизайн?
- Много просто. Ние имаме ясни стратегии и за двете марки. Dacia е много германска по дух, Renault - по-латинска. Dacia е прагматична и рационална, Renault е емоционална. Dacia е корава и надеждна, Renault - чувствена.

Кои са главните предизвикателства сега пред Dacia - като дизайн и технология? Да очакваме ли електрически Duster например?
- Много бих се радвал да имаме електрически Duster по пътищата още утре - стига цената да бе правилна. Това е едно от главните предизвикателства пред Dacia. Всеки трябва да спазва новите регулации за парниковите емисии. Ние ще работим много усилено, за да го постигнем, и можете да ми повярвате, че първата наистина достъпна електрическа кола на пазара ще е именно Dacia.

Ще има ли по-малка сестра на Dacia Duster?

Вашият колега от Jaguar Иън Колъм наскоро каза, че колите с автопилот ще отнемат целия чар и характер на автомобилния дизайн. Какво мислите вие?
- Смятам, че свъзходът на самоуправляемите автомобили ще е голямо предизвикателство за дизайнерите. Но не мисля, че хората ще спрат да шофират. Шофирането е приятен начин да си прекарваш времето. Но повечето от нас не биха искали да карат през цялото време. Така че очаквам да се появят много модели, които ще са все така приятни за каране, но ще могат при нужда да се управляват и сами. Трябва да помислим какво ще правим през това време - дали ще играем, ще работим, ще си говорим с другите пътници... Дали ще седим спокойно, или ще се движим вътре в колата. Така че, честно казано, това е изключително вълнуваща нова глава за автомобилната индустрия. И обещавам, че ще ви предложим доста интересни решения.
 

Тагове: daicia duster
0 от 500