Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Огромни глоби за BMW, Daimler и VW, ако се докаже картел между тях

Прогнозата е на европейския комисар по защита на конкуренцията

Огромни глоби за BMW, Daimler и VW, ако се докаже картел между тях

Германските производители Volkswagen , BMW, Audi, Porsche и Daimler ще бъдат глобени сериозно, ако съдът докаже, че между тях е имело картелно споразумение. Това обяви еврокомисарят по защита на конкуренцията Маргарет Вестагер пред изданието Business Insider.

Огромни глоби за BMW, Daimler и VW, ако се докаже картел между тях

ЕС и антимонополните органи в Германия в момента разследват дали представители на водещите германските производители са се срещали за да обсъждат избора на доставчици на компоненти, цените на моделите си, както и въвеждане на стандарти, които са в ущърб на чуждестранните проиизводители.

Вестагер все пак побърза да се застрахова като призова да не се спекулира с размерите на евентуалните санкции, както и за това кога Комисията по конкуренцията към ЕС ще вземе решение за тяхното прилагане.

Според комисаря по конкуренцията, бизнес-практиките при европейските автомобилни производители са същите като тези, използвани от американските технологични компании. ЕК вече глоби Google и Facebook за подобни действия.

Снимка: The Local.de
 

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не му обръщайте внимание на ВАГи-нала! Него не го слуша главата. Ама ниак! В статия за немските картели пак намесва Тойота, Хонда и сие. То бива да си толкова ограничен, ама чак пък толкова не бива!
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    ВАГи, веднага ти отговарям. Моят Land Cruiser е произведене в Япония. Нещо друго да кажеш? Някоя друга глупост да измислиш? Твоя Гоуф е сглобен в Германия!!! Прави разлика! Сглобен, а не направен, защото повечето му части са правени в братски Китай, където наляха милиарди в строежа на нови заводи. Даже и тук имаше статия за това. Потърси и чети! И сега, ако кажеш каква е връзката с това кой къде произвежда и поредните немски измамни картели и какви ли не други далавери, цена няма да имаш! Кажи!
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това къде се произвеждат автомобилите няма голямо значение, но: Мазда правят много модели в Япония /основно 3/, Субару и Дайхацу се правят само в Япония, да не говорим за многото местни модели. Що се отнася до ФВ - половината им производство е в Бразилия - правят там камиони, бусове и леки автомобили.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Все по-ясно става какво всъщност се крие под лъскавите премиум ламарини.
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Владо ( преди 1 година )
    Конкретно Тойота има заводи къде ли не, та има и японски Тойоти. А тези за Европа се произвеждат в Турция( Verso, Corolla, C-HR),Полша (Aygo), Англия(Avensis, Auris), Франция (Yaris, Proace), Южна Африка (Hilux), Япония (RAV 4, Prius, Land Cruiser, GT 86). Но не това е важното - ако зависи от Toyota - всички ще са японски, но ЕС задължава да има и местно произведени части, възли или коли...
  • #6
    5 rate up comment 8 rate down comment
    до Анонимен ( преди 1 година )
    Кой точно автомобил на японски производител се произвежда в Япония? Турската Тойота? Турската Хонда? Унгарското Сузуки? Английския Нисан? Не ме разсмивай! Фолскваген поне си правят Голфовете във Волфсбург!
  • #5
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Който разбира, само японско купува. А голфаджиите да си карат немските таралясници и да си плащат в сервиза.
  • #4
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Planned obsolescence! Германците са ЦАРЕ на това. Те са го измислили това нещо. Още преди 100 години са прилагали тия шмекерски номера. Например в началото започват със дребни неща. Те създават индустрията на КОНСУМАТИВИТЕ! Приемерно ел. крушките които имат лимитиран живот. (А реално ел крушката може да се направи да издържа 100 години без проблем).
  • #3
    23 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Германския бизнес се превърна в символ на корупция.
  • #2
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Странно ( преди 1 година )
    Да оставим настрана факта, че има двоен аршин за фирми от Източна и Западна Европа, това за съжаление няма как да го избегнем. По-интересното за мен, е че въпросната комисия разследва дали с това споразумение не са засегнати други производители. Докато за повечето хора въпроса, е защо благодарение на това споразумение са заплатили изкуствено завишени цени за новите си автомобили, които почват да се чупят като по часовник след изтичане на гаранцията.