Audi ще се концентрира в увеличаването на максималния пробег с едно зареждане на бъдещите си електрически автомобили, внедрявайки супер тънки соларни клетки в стъклените панорамни тавани на някои от своите модели. За целта германците вече са подписали договор за сътрудничество с китайската компания Hanergy, която ще помогне за разработката на технологията. Двете компании обещават първият прототип да е готов до края на годината.
Енергията, генерирана от новите соларни клетки ще произвеждат достатъчно електроенергия за периферните системи в автомобила, като климатичната система и отоплението на седалките. В по-дългосрочен план компанията възнамерява да покрие целия покрив на автомобилите си с такива клетки, които ще зареждат директно батерията на хибридната или електрическата задвижваща система.
“Максималният пробег е от ключово значение за нашите клиенти. Заедно с Hanergy планираме да инсталираме соларна технология в електромобилите ни, която ще увеличи техния пробег и освен това е устойчива,” коментира д-р Бернд Мартенс, член на Управителния съвет на Audi.
Audi няма да е първата компания, която ще изследва начини за използването на соларни клетки за подпомагане на работата на автомобила. Така например, през 1992 Mazda 929 използва такива панели в своя панорамен покрив, а токът от тях захранва климатичната система, която охлажда интериора, когато автомобилът е паркиран дълго време на слънце през лятото. В модерните автомобили Nissan вгражда такива клетки в задния спойлер на някои версии на своя електромобил Leaf, които произвеждат ток за периферните устройства. На някои пазари Toyota Prius Prime дори се предлага с цял покрив със соларни панели, които зареждат батерията, захранваща електрическия двигател.
Hanergy работят по слънчеви клетки за автомобилни приложения в последните няколко години и самостоятелно. Така например, през 2014 китайците внедриха своята технология в покрива на състезателния Aston Martin Vantage GTE, където отново се грижеха за прохладата в интериора, което е от особено значение в пистовите състезания, както и в маратонските надпревари за издръжливост. Същите панели през същата година бяха монтирани и в една от зарядните станции на Tesla, разположена в Пекин, Китай.