IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eдинствено по рода си: Уличното BMW M1 Procar

Произведени са 40 такива автомобила, но само този може да бъде използван и по улиците

Сред десетките впечатляващи и скъпи класически автомобили, показвани на легендарното изложение в Пебъл Бийч, Калифорния, е и това изключително рядко BMW M1. Автомобилът е един от серия от само 40 машини, създадени от състезателния отбор Procar. По-интересното в случая е, че това е единственият автомобил от този вид, който легално може да бъде управляван по обществената пътна мрежа, тъй като останалите 39 автомобила не отговарят на изискванията на закона и могат да бъдат използвани само на писта.
  
  
Eдинствен от своя вид: Уличното BMW M1 Procar
 
 
Лимитираната серия BMW M1 Procar се произвежда единствено през 1979 г., като идеята е да се създадат машини за едномарковия шампионат, наречен BMW M1 Procar Championship и отговарящ на изискванията на Межданордната федерация на спортните автомобили FISA. Само две години по-късно обаче, шампионатът е разпуснат, което оставя гаражите на BMW с 40 напълно подготвени за състезания BMW M1.

Всяка една от тези коли била спартанска версия на уличния автомобил BMW M1, на който е базирана. Това означава, че колите били максимално леки и разполагали само с най-нужното, както и със ролкейдж в интериора. От друга страна, 3.5-литровият 6-цилиндров редови двигател произвеждал 470 к.с., а не както при цивилната M1 - 273 к.с.
    
     
Eдинствен от своя вид: Уличното BMW M1 Procar
  
  
Тази мощност позволявала на машините Procar да ускоряват до 100 км/ч за 4.4 секунди, както и да развиват максимална скорост от 305 км/ч. От оцелелите състезателни машини само една била конвертирана за използване по обществената пътна мрежа - номер 31 от 40.

Колата била продадена като чисто нова на първия си собственик през 1979 г., а впоследствие била продадена отново, този път на човек, който я транспортирал в Щатите. Новият собственик искал да върне състезателното очарование на машината, която някога била модифицирана да заприлича на уличен автомобил, затова я връчил на специалистите от Canepa.

Именно те се погрижили да добавят всички стилистични препратки на Procar, сред които гигантското задно крило, 17-цоловите джанти със централна гайка BBS и както и състезателната спирачна система на Brembo.
 
  
Eдинствен от своя вид: Уличното BMW M1 Procar
  
  
Колкото до частите, касаещи поведението на автомобила, той вече разполагал с шенкели, главини, носачи, кормилни накрайници, оси, огледала и регулируеми амортисьори с пружини, заимствани от състезателната спецификация на модела. По този начин, Canepa и новият собственик на колата успели да я върнат към моторспорт корените й.
   
   
Eдинствен от своя вид: Уличното BMW M1 Procar
  
  
Оригиналният 6-цилиндров двигател бил напълно възстановен от VAC Motorsports, които добавили електронна горивна инжекция и усмели да изсмучат допълнителна мощност, която вече достигала 414 к.с. и 484 Нм. Всички те задвижвали задните колела посредством 5-скоростна трансмисия ZF.
 
  
Eдинствен от своя вид: Уличното BMW M1 Procar
  
  
Интериорът бил изпълнен в елегантна черна кожена тапицерия, докато екстериорът бил боядисан в базалтово синьо - Basalt Blau.
Екзотичният автомобил бе продаден през 2016 г., а сега новият му собственик ще го покаже на света чрез изложението в Пебъл Бийч, Калифорния.
  
  
Eдинствен от своя вид: Уличното BMW M1 Procar
 
Снимки: BMW

 

0 от 500