Състезателните автомобили винаги са били проводник на най-забележителните инженерни технологии на своето време. Концептът Nissan Trial Runner не прави изключение от правилото – той е невероятно интересен, тъй като е вдъхновен от машините, участващи в легендарното маратонско рали „Париж-Дакар”.
В края на 90-те години на миналия век рали-рейдовете са на върха на своята популярност, а „Париж-Дакар” е най-забележителното състезание от тях. През 1994-1996 г. в него доминират прототипите Citroën ZX, които стават и главен източник за вдъхновени на концепта Nissan Trial Runner.
За първи път автомобилът е показан на автосалона във Франкфурт през 1997 г., а малко след това и на изложението в Токио. В основата му е шасито на Nissan Skyline GT-R със задвижване 4х4 и завиващи зани колела. Клирънсът е увеличен, а на колата са поставени гуми с размер 205/55 R18 с оригинални джанти. За да се справя с всякакви условия на пътя, шофьорът може да избира подходящия режим на придвижване с помощта на селектора Multi-control Grip.
Двигателят на Trail Runner e 4-цилиндров NEO VVL, оборудван с компресор и система за промяна на фазите на газоразпределение. Мощността на 1,8-литровия агрегат е 185 к.с., а максималният въртящ момент 196 Нм. Скоростната кутия е вариатор с 6 виртуални предавки, като смяната им може да се извършва и ръчно.
Концептуалният модел се отличава и с мястото, на което е поставено резервното колело – специлна платформа, прибираща се зад задната броня. В антикрилото пък са поставени два отвора, побиращи по един сноуборд. Фаровете на Trail Runner са ксенонови – нещо, което през 1997 г. не е разпространено.
В салона освен яркожълтите седалки може да се намери най-модерната електроника от това време – кристален панел, климатик, телевизор, навигация, както и проекционен дисплей, който показва най-важните данни на предното стъкло.
Впрочем някои от решенията, които се появяват при автомобила, намират място и в серийни модели. До голяма степен интериорът на Trail Runnner се повтаря при първия Nissan 350Z. Самият автомобил обаче така и не стига до конвейра, а години по-късно виждаме, че той значително е изппреварил времето, в който пазара се напълни с крос-купета с висока проходимост.
Снимки: Nissan