fallback

Батерия, които се зарежда за секунда? След три години, обещават учени

Откритият в университета Дрексел нов материал ще улесни революцията на електромобилите

Една от най-досадните страни на модерния живот е нуждата непрекъснато да зареждаме мобилните си устройства. При очертаващата се електрическа революция при автомобилите досадата ще се удвои. Батерия, които се зарежда за секунда? След три години, обещават учениА сега си представете батерия, способна да се зареди изцяло не за 45 минути при смартфона, и не за 10 часа при автомобила, а само за някакви си части от секундата. Ако работата на Института по наноматериали към Университета Дрексел в САЩ върви по план, още след три-четири години подобни батерии ще са факт и ще премахнат най-голямата пречка за налагането на електромобилите. В основата на тази технология е изцяло нов двуизмерен материал, наречен MXene. Открит за пръв път едва през 2011, той се състои от два различни слоя с дебелина едва няколко атома, съставени от метални нитриди или карбиди. Батерия, които се зарежда за секунда? След три години, обещават учениПроф. Гогоци с един от колегите си от екипаДо момента екипът на професорите Мишел Барсум и Юри Гогоци е разработил близо 100 различни типа MXene, за разнообразни приложения. Предназначеният за батерии се състои от титаниев карбид и специален хидрогел, които образуват нещо като сандвич. Главното предимство на този материал е неговата свръхбърза проводимост. При съвременните батерии йоните се складират в специални "портове", които на практика задържат електрическия заряд. Проблемът е, че пътечките до тези портове са ограничен брой - затова зареждането отнема много време. Освен това част от йоните така и не достигат до крайната цел, което води до загуба на енергия. Ако обаче електродите на батерията се изработят от подобен MXene, ограничените пътечки до портовете ще се заместят с "широки магистрали", както обяснява членът на екипа Мария Лукацкая. Дори батериите с най-голям капацитет ще се нуждаят само от броени секунди за пълно зареждане. Откритието е патентовано и публикувано в авторитетното списание Nature. Проф. Гогоци признава, че ще трябват поне три години, за да стане то готово за комерсиална употреба, но не се съмнява, че технологията ще работи и че цената за производството й ще бъде достъпна.  

Тагове: mxene
fallback
  • #9
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дано не остане поредното кьорфишек-изобретение. Поне десетина такива новини съм чел в последните години. Какви революционни батерии е измислил Н-тия институт и как това ще промени света. Но до сега нищо от това не се е случило.
  • #8
    Анонимен ( преди 7 години )
    Оле мале! Пак четем за Рено.
  • #7
    Анонимен ( преди 7 години )
    Рено също са измислили такава батерия.
  • #6
    до анонимко-разбирач ( преди 7 години )
    Точно двуизмерен материал си е - MXenes are a class of two-dimensional inorganic compounds. Двуизмерен в случая означава, че дебелината на слоя е само няколко атома, а не че реално е двуизмерен обект :) иначе има MXene с 3, 5 и дори 50 слоя. Като гледам графиката, този конкретно е трислоен, като сандвич
  • #5
    Един с Тесла ( преди 7 години )
    Нека позная-ще стане ама трябват едни 10 милиарда долара за инвестиция за да се разработи откритието,нали?И след три години човека взе парите и каза ще видим.
  • #4
    До ТИРАДЖИЯ ( преди 7 години )
    След време няма да има нужда от мъдри Тираджии, ще има телепортация.Уаххахахахаа.
  • #3
    Един ( преди 7 години )
    Тва е сигурно 3тото велико откритие за тая седмица :) Всяка седмица има поне по едно такова дето водело до революция... А дет се вика за запалването на автомобила още си ползваме оловните акумулатори :) Дерзайте 2256та година може пък и да успеете :)
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
  • #1
    тираджия ( преди 7 години )
    след време зареждането на батерия за кола, ще отнема толкова време, колкото и сега отнема да спреш да заредиш гориво.
fallback
Последни