SL 500 от своя страна разполага с V8 мотор, който противно на означението на модела разполага с повече от 5.5 литра. Мощността му е 388 к.с., ускорението 0-100 км/ч става за 5.4 секунди. Средният разход тук е 12.2 литра, което си е направо наполовина нивото на стария V8. В SL 600 работи познатият от новата S-класа 12-цилиндров Би-Турбо мотор, който тук разполага с 517 к.с. Ускорението до 100 км/ч става за 4.5 секунди. Разходът, според Мерцедес, е 14.3 литра. Двата AMG модела остават непроменени. Това са SL 55 AMG (V8 Компресор с 517 к.с.) и SL 65 AMG (V12 с 612 к.с.). Всички версии имат електронно ограничаване на максималната скорост при 250 км/ч.Заедно с новите мотори вече има възможност за поръчка на седемстепенна автоматична скоростна кутия "7G-TRONIC" за SL 350 и SL 500. Срещу доплащане може да се получи и спортна версия на скоростната кутия, която дава възможност за до 30% по-бързо сменяне на предавките в режим на ръчно управление. Предавките могат да се сменят и от волана. При най-мощните модели остават петстепенните автоматици. Инженерите от Щутгарт засилват допълнително спортните качества на автомобила с по-директни настройки на волана. Звукът също е по-спортен след промените в ауспуха.От гледна точка на каросерията Мерцедес е предприел само леки ретуши. Леко променена предна решетка, с малко повече хром и фарове за мъгла, подчертани с хромирани рингове. Страничният вид е променен благодарение на нови колела, а отзад стоповете са от „ясно" стъкло. Интериорът изкушава с нови цветове и по-меки материи. Вариопокривът, както и преди, се нуждае от 16 секунди, за да промени обстановката от купе на кабрио.
Преработеният SL очаква премиерата си на Автосалона в Женева, който е в началото на март. Обновеният роудстер ще бъде по магазините още същия месец. Базовият модел в Германия ще струва 81 548 Евро, SL 500 - 102 544 Евро, а 12-цилиндровият модел ще продава за 134 096 Евро.