fallback

Българи купиха двe компании за литиево-йонни батерии в Германия

"Монбат" ще инвестира 5 милиона евро в новото си предприятие

Българската група "Монбат" придоби две германски компании, опериращи в областта на литиево-йонните батерии, става ясно от съобщение до инвеститорите. "Монбат", най-големият производител на акумулаторни батерии в Източна Европа, купува Gaia Akkumulatorenwerke и EAS Germany, и ще ги слее в ново дружество - EAS Batteries, базирано в градчено Нордхаузен, провинция Тюрингия. Батерия, произведена от EASСпоред официалното съобщение придобиването на двете компании и на тяхното know-how ще донесе "допълнителна диверсификация" на групата "Монбат". Новосъздадената EAS Batteries ще е едно от едва двете по-големи дружества в световен мащаб, работещи в областта на т. нар. LFP-клетъчни батерии. При тях като катод се използва литиев железен фосфат (LiFePO4). Подобни батерии имат две съществени предимства - първо, доста по-голяма термична и химична стабилност от останалите литиево-йонни батерии, което ги прави по-безопасни и подходящи за употреба в авиацията и космическите технологии; и второ, по-ниско тегло, заради което са предпочитани при електрическите велосипеди например. LFP-батерии се използват от гиганти като Black and Decker's, Daimler и авиационните Cessna и BAE Systems. С такива акумулатори е и нашумелият хърватски суперавтомобил Rimac Concept One. Заводът в Нордхаузен ще бъде допълнително модернизиран в следващите години"Монбат" планира да инвестира над 5 милиона евро в следващите две години за ново оборудване в Нордхаузен. "Монбат ни предоставя финансова стабилност и инвестиции в модерно оборудване, от които EAS се нуждае, за да стане по-конкурентна", коментира Михаел Дойтмайер, който ще е изпълнителен директор на новото дружество. "Това придобиване бележи навлизането на Монбат на германския пазар и същевременно е ангажимент към технология с потенциал да промени света", добавя Атанас Бобоков, председател на Съвета на директорите и изпълнителен директор на "Монбат".  

Тагове: monbat eas gaia
fallback
  • #13
    Льольо ( преди 7 години )
    Хаха. Давал луди пари да не е с БГ акумулатор. Ми купувай си Турски Bosch на двойна и тройна цена и се чуди що за два сезона е аут от играта. И искра напоследък не са толкова лоши , но монбата е на качеството на варта и банер
  • #12
    Анонимен ( преди 7 години )
    Вече втори монбат имам, предишния изкара към 6-7 години. Тоя и той натам отива. Все по често чувам за бош че едвам си изкарват гаранцията 2 години
  • #11
    Никола ( преди 7 години )
    Карам само Монбат от години и никога не са ме предавали, 4-5год. ги изкарва без проблем и особена поддръжка . Като цена -качество са супер !
  • #10
    Облечен фаджия ( преди 7 години )
    Браво на Монбат, изненадват.
  • #9
    . ( преди 7 години )
    Последния ми монбат формула изкара 7 години,за цената си е перфектен.Пожелавам им успех!
  • #8
    Анонимен ( преди 7 години )
    Хаха, тоз пък даде пример със САЩ. Били усмихнати, да докато се разминеш...В щатите само кинти се правят, и то не от всички. Роб ли си тук, роб си и там
  • #7
    До втория ( преди 7 години )
    Давай левчета отгоре щом слушаш клишета При мен - varta за 200лв умря след 3 години каране... монбат за 130лв на същата кола вече 5та година не се предава
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ми отиди в САЩ и ще разбереш. Една приятелска нация. Наистина са такива. Облечени небрежно и усмихнати. Нищо чудно че всичкия прогрес идва оттам.Тук хората се състезават с мен:)) Просто за кво говорим. Още малко и ще извадите калкулаторите да изчислявате колко печеля.Бия шута на балгария, решено е. 10 процента е данъка тук. Отивам навън да плащам троен данък. Поне има общество което ще ме храни.Физиономиите от балгария просто гледат тъпо.
  • #5
    Анонимен ( преди 7 години )
    Монбат правят много добри акумулатори и съм супер доволен от тях. Презната ми кола е карах с Бош 5 г. докато умря. Исках да купя същия Бош, но ми се видя прекалено ссъп. Купих Монбат на половин цена. Колата е продадох след 4 г. с Монбата, който не беше дал никакви признаци, че му е дошло времето. Предполагам, че поне още 1 г. е карал при новия собственик на колата. Сметката всеки сам може да си е направи дали е нужно да задеш 2 пъти повече пари само за марката и да кара едно и също време.
  • #4
    до: Анонимен 2 ( преди 7 години )
    Говориш за българите в 3 л. мн. ч.Значи ли, че не си българин или просто си се отказал да бъдеш такъв и се срамуваш да се наречеш? Би ли споделил, какъв си сега? Наистина ще бъде интересно да разберем и защо след, като не си българин, влизаш в български сайт и пишеш на български? При това грамотно пишеш за което респект. И с какво българите ти навредихме толкова, че изпитваш такава омраза, лъхаща от коментара ти?
fallback
Последни