fallback

Българи купиха двe компании за литиево-йонни батерии в Германия

"Монбат" ще инвестира 5 милиона евро в новото си предприятие

Българската група "Монбат" придоби две германски компании, опериращи в областта на литиево-йонните батерии, става ясно от съобщение до инвеститорите. "Монбат", най-големият производител на акумулаторни батерии в Източна Европа, купува Gaia Akkumulatorenwerke и EAS Germany, и ще ги слее в ново дружество - EAS Batteries, базирано в градчено Нордхаузен, провинция Тюрингия. Батерия, произведена от EASСпоред официалното съобщение придобиването на двете компании и на тяхното know-how ще донесе "допълнителна диверсификация" на групата "Монбат". Новосъздадената EAS Batteries ще е едно от едва двете по-големи дружества в световен мащаб, работещи в областта на т. нар. LFP-клетъчни батерии. При тях като катод се използва литиев железен фосфат (LiFePO4). Подобни батерии имат две съществени предимства - първо, доста по-голяма термична и химична стабилност от останалите литиево-йонни батерии, което ги прави по-безопасни и подходящи за употреба в авиацията и космическите технологии; и второ, по-ниско тегло, заради което са предпочитани при електрическите велосипеди например. LFP-батерии се използват от гиганти като Black and Decker's, Daimler и авиационните Cessna и BAE Systems. С такива акумулатори е и нашумелият хърватски суперавтомобил Rimac Concept One. Заводът в Нордхаузен ще бъде допълнително модернизиран в следващите години"Монбат" планира да инвестира над 5 милиона евро в следващите две години за ново оборудване в Нордхаузен. "Монбат ни предоставя финансова стабилност и инвестиции в модерно оборудване, от които EAS се нуждае, за да стане по-конкурентна", коментира Михаел Дойтмайер, който ще е изпълнителен директор на новото дружество. "Това придобиване бележи навлизането на Монбат на германския пазар и същевременно е ангажимент към технология с потенциал да промени света", добавя Атанас Бобоков, председател на Съвета на директорите и изпълнителен директор на "Монбат".  

Тагове: monbat eas gaia
fallback
  • #23
    Не купувайте батерии ( преди 1 година )
    Акумулаторните батерии на Монбат, продавани в България, са пълен ***-лук - по-лоши и от китайските такива ! Изкарват преко сили по няколко месеца, дори и не година ! Никога не купувайте тези ***-луци - продават се на цената на BOSH при промоция на последните в Практикер ! Не познавам човек, който да е бил доволен от батерия Монбат, аз също изпатих преди 15 години !
  • #22
    О' Нуф Рий II ( преди 1 година )
    Монбат отхвърлят здравия инженерен разум и, ако ги бъде още, ще е въпреки, а не благодарение на. Имаха шанса да поемат контрола над целия световен бизнес с батерии - не пожелаха. Да се оправят.
  • #21
    Анонимен ( преди 7 години )
    Грешиш. От българските акумулатори печеля повече, но не винаги процента печалба е важен. Печеля повече от доволни клиенти.
  • #20
    !!! ( преди 7 години )
    Аййййде наште!
  • #19
    Анонимен ( преди 7 години )
    Съгласен съм, че са на "късмет" до някъде, за това се дава гаранция. От "Монбат" са отказвали да ми признаят очевидни рекламации и то не веднъж. Предпочитам да предлагам Гигават и да си нямам ядове с недоволни клиенти.
  • #18
    . ( преди 7 години )
    Коментират доволни собственници.Акумулаторите са на късмет.Купих преди години два Ексайда абсолютно еднакви от един магазин по едно и също време.Карат се на два пасата от старите Б3 като алтернаторите са в пълна изправност.Единия акумулатор си отиде седмица след като му свърши гаранцията,другия още се кара 6та година вече.Късмет и това е...
  • #17
    Анонимен ( преди 7 години )
    Чета коментарите и се чудя, цялата фирма "Монбат" ли е впрегната да коментира тук или само половината. Продавам авточасти и акумулатори повече от 14 години. От опит мога да кажа, че най-голям брак дават "Монбат". Навремето "Старт" бяха добри, но след като ги купи "Монбат" станах същите ***.Успех им желая в новото начинание и дано си подобрят качеството. Конглокенцията не спи.
  • #16
    Анонимен ( преди 7 години )
    Направо не ми се вярва, че е възможно!
  • #15
    Анонимен ( преди 7 години )
    Браво!Дай боже повече такива фирми в България.Добър пример, че може и в БГ да се работи на световно ниво. Жизнеспособните фирми оцеляват и просперират и без държавни поръчки и еврофондове (послендото е от най вредните неща за бизнеса)
  • #14
    Ауто билд за 2 лева ( преди 7 години )
    Може би точно тази технология ще доминира на пазара в близкото бъдеще.Базирани върху литиево-йонната технология,LiFePO4 предлага редица предимства пред LiCoO2 батериите,които в момента са масово използвани при лаптопи, телефони и mp3 плеъри.При електрическите автомобили,LiFePO4 подобрява пробега и сигурността.Те предлагат максимална мощност докато не са напълно празни,а зареждането трае само два и половина часа. Използват максимално чисти химикали,което ги прави най-природно чистите батерий.
fallback
Последни