Първото впечатление от второто поколение на Санта Фе е заобленост. Там където при предшественика има остри краища и ръбове, при новото поколение на южнокорейския SUV може да се видат закръглени детайли и изгладена линия.
Силно уголемена е предната броня, която се слива с маската на радиатора, като и двете са наклонени напред. Като цяло размерите на Санта Фе са се увеличили във всички посоки. Сега дължината е 4675 мм (преди 4500), широчината е 1890 (1845 мм) и височината 1725 мм, (1675 мм при първото поколение). Колесната база е нарастнала също доста, като стига 2700 мм и позволява мястото за пътниците да се увеличи значително. Новият Санта Фе, както и предшественикът, остава предназначен по-скоро за магистралите и добрите пътища, отколкото за лош и по-сложен терен. Автомобилът се предлага първо на пазара на САЩ и за там е оборудван само с два агрегата - шестцилиндрови бензинови с обем от 2.7 литра и 3.3 литра. Мощността им е съответно 132 kW и 169 kW. И двата варианта са с петстепенна ръчна скоростна кутия, като по-слабия може да се закупи и с шестстепенна автоматична такава.
Четирите колела, които са независимо окачени, са контролирани от електронна система за разпределение на въртящия момент в съотношение 50:50 към предните и задните колела. Предлага се и версия само с предно предаване. Стандартното обзавеждане на новия Санта Фе е богато, като в него между другото влизат и ABS, ESC, електронен контрол на диференциала, четири въздушни възглавници, загряване на седалките, климатик, електрически прозорци... По-точна информация за това, какво ще представлява европейската версия на второто поколение на Санта Фе ще донесе автосалонът в Женева през март, а продажбите в Европа ще започнат през второто тримесечие на тази година.