Целта на японците е да създадат изцяло нови материали и да намалят вредните си емисии с 90%
Изследователският институт „Toyota” (Toyota Research Institute, TRI) започва пилотен проект, чиято цел е да въведе изкуствения интелект в проектирането на водородни и електрически автомобили, както и да създаде изцяло нови материали за тях. Стойността на проекта е 35 млн. долара, а партньори по него са някои от най-реномираните американски университети, начело с Масачусетския технологичен институт, както и няколко водещи компании в тези области. .Основната идея на проекта е не само откриването на нови материали, които ще позволят създаването на по-ефективни източници на захранване за електрическите и водородните автомобили, но и намирането на способи, позволяващи тези материали да са правят доста по-бързо и евтино.Един от шефовете на TRI – Ерик Кротков, е категоричен, че използването на изкуствен интелект за подобни разработки ще позволи на Toyota да изпълни основната си цел. Тя е през 2050 г. нивата на вредните емисии на автомобилите на марката да бъдат намалени с 90%.„Учените, които привлякохме за участие в проекта, говорят за него с огромно въодушевление. Ние също сме щастливи, че започваме сътрудничество от такъм мащаб, защото подобно нещо досега не е правено, а в миналото такива проекти са отнемали десетилетия. Вече имаме и първите постижения – в Университета в Станфорд успешно се работи върху създаването на нов тип катализатори”, коментира Кротков.Към момента гамата „зелени” модели на Toyota съдържа редица хибридни модели, от които са продадени над 10 млн. бройки, а също така и вододорният седан Mirai (на снимката). В края на десетилетието японците ще пуснат и електрически модел, чийто пробег ще надвишава 300 км. В разаботката на автомобили на ток компанията ще използва помощта на Mazda.Снимки: Toyota