fallback

Три в едно: тестваме новата Toyota C-HR

Това е вероятно първата кола в историята на японците, която залага преди всичко на стила

Дълги години преди Toyota да обсеби думата хибрид, с нея се означаваха биологични кръстоски от различни видове. Обикновено само от два. Но най-амбициозните и смели селекционери са опитвали и с три, дори и с повече. Точно както са постъпили и в Toyota с последното си творение: C-HR.

АКО ОСТАНЕМ ОЩЕ МАЛКО с биологичната терминология, това е сложна кръстоска между тигър, впрегатно добиче и добре вчесан френски пудел. Горкият компактен кросоувър трябва да изпълнява едновременно три съвсем различни задачи. Първо, да дава обичайната надеждност, работливост и икономичност, която сме свикнали да очакваме от тази марка. Второ, да внесе в градския ни живот нещичко от чара на грубоватите офроудъри. И трето, да се превърне в модно заявление - нещо, което със сигурност не очаквате точно от Toyota.

ЗА НАШЕ ПРИЯТНО УЧУДВАНЕ C-HR успява в третото. Както с всички тойоти напоследък, дизайнът е от типа "или обикваш, или намразваш". Но за разлика от модели като Prius или RAV4, тук по-скоро го обикнахме. Резките оригами линии, които другаде толкова дразнят окото, тук са някак на мястото си. А тази ръкохватка на задната врата, излязла сякаш от филма "Звездни рейнджъри", окончателно ни спечели. Макар и малко по-голям, C-HR се състезава в сегмента на Nissan Juke - за сърцата на онези градски жители, които искат нещо по-интересно от обикновения хечбек. Но докато меките изпъкналости на Juke докосват тънката струна на дамите, тази кола по-скоро ще допадне на мъжете.

ПРИЯТНИТЕ ВПЕЧАТЛЕНИЯ продължават и вътре. Интериорът е свеж, модерен и внушава онова чувство за качествена изработка, което доскоро очаквахме по-скоро от Lexus. Като казахме модерен, изключението е графиката на сензорния екран, която е пряк роднина на игралните автомати от 80-те години. Но иначе информационната система е разбираема и лесна за ползване. Мястото отпред е изобилно, позицията на седене е приятно висока. Отзад обаче може да ви удари клаустрофобията заради дебелите задни колони и малките прозорци. Полегатото задно стъкло придава много привлекателен силует на колата, но отнема от мястото в багажника. Все пак с 377 литра то е съвсем съизмеримо с това във Volkswagen Golf.

C-HR ИДВА САМО С ДВА ВИДА задвижване: бензин и бензинов хибрид. Дизелът е пропуснат, което има логика за една градска кола в наши дни. Бензиновият 1.2 със 116 коня е симпатично, пъргаво малко моторче, стига да си го вземете с ръчни скорости. Ако изберете опцията със СVT автоматик, то започва зловещо да напомня на зъболекарска машина - от онези старите, от детството ни. Ние обаче тестваме хибрида: съчитание от 1.8-литров бензинов мотор по цикъла на Аткинсън и електромотор със 72 коня.

ЧЕСТНО КАЗАНО, АКО ИСКАТЕ динамично каране, по-добре си вземете бензина. Тук общата мощност е малко по-голяма, 122 конски сили, но електрическата CVT трансмисия е настроена да пести, а не да ви учестява пулса. Ако се заинатите и опитате резки движения с газта, ще бъдете наказани с късащи сърцето ръмжене и вой. Хибридният C-HR е отличен избор за хора, които обичат удобството и спокойствието. Това е една от най-лесните за каране коли, до които сме се докосвали напоследък. А също и от най-безшумните, ако не бързате прекалено. При скорости до петдесетина километра в час водещ е електрическият мотор - без шум и без вредни емисии. Признаваме, че не успяхме да докараме обещания в брошурата разход от 3.8 литра на сто. Но постигнахме пет и половина при градско шофиране в София, което никак не е лошо.

ВПРОЧЕМ ИКОНОМИЯТА ще ви потрябва, защото C-HR не е кой знае колко евтин. Базовата бензинова версия с предно предаване ще ви струва минимум 39 хиляди лева. Макар че стартовото ниво включва немалко неща - автоматични светлини, климатик, аудио със CD, USB и bluetooth, мултифункционален волан и вграден хотспот за безжичен интернет. Това е доста конкурентна цена. Но ако искате 4x4 задвижване, ще трябва да си приготвите минимум 54 хилядарки, а това вече е доста солено за един малък кросоувър.

ХИБРИДЪТ, КОЙТО Е е само с предно, е по средата. Той започва от 47 500 лева, но за средно ниво оборудване, и стига до 58 хиляди за най-високото - с асистент за паркиране, който върти волана вместо вас, отопление на волана, аудиосистема от JBL и климатроник с генератор на отрицателни йони - каквото и да е това. И тази цена не е точно ниска, разбира се. Но ако си припомните, че купувате три автомобила, кръстовани в един, може би придобива смисъл.

122 к. с. максимална мощност 11.0 секунди ускорение 0-100 км/ч 3.8 л / 100 км разход в смесен цикъл  

Тагове: toyota ch-r Nissan Juke
fallback
  • #18
    смях в залата ( преди 7 години )
    аз пък смятам че само един заблуден и дрогиран пише позитивно за т.нар японски марки от турция !
  • #17
    Анонимен ( преди 7 години )
    За 58 000 ле. ще карам страхотен нов Пасат, dori bazowo A4. Тойота? Не, благодаря!
  • #16
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да припомня на няколкото пишещи в този форум,че всички негативни коментари за Тойота се пишат от един човек. От време на време в някои статии влиза по още един или двама. Но 90% от коментарите,които са простовато злобни срещу Тойота се пишат от един и същ човек,който е с интелигентност,която бих оприличил на ъгъл,който е над 90 градуса.
  • #15
    snaky ( преди 7 години )
    Те не са 2ма-3ма коментиращите отдолу. Личи си, че е един и същ. Толкова е безпомощен горкия
  • #14
    Анонимен ( преди 7 години )
    Както и doc по-долу каза - леко да не ти се повиши кръвната захар... Този, който твърди, че е бил на тест драйв и колата му се е видяла евтина, или лъже, или не се е доближавал до немска кола, за да види какво е евтино. Колата не е SUV, че да е само 4х4, а е кросовър. Авторът на статията пък явно не се е сетил за спортния режим, затова мисли, че колата е мудна. И дума не е казана за пътното поведение, което в момента е най-доброто не само в сегмента, но и при всички градски автомобили.
  • #13
    Тикви ( преди 7 години )
    Тук 2-3 тикви и кратуни се състезават кой да напише по-голяма глупост за кола, която печели масово одобрението на специализираната критика в Европа.Вярно, има някои недостатъци, но коментарите ви са просто пример за неграмотност, непознаване и злоба.Ай сиктир!
  • #12
    KuDo ( преди 7 години )
    На какво залагат японците?!
  • #11
    Анонимен ( преди 7 години )
    ибрик !
  • #10
    типично! ( преди 7 години )
    Грозен,скопен,евтин,нединамичен и тесен леген! С претенции.
  • #9
    Анонимен ( преди 7 години )
    СУВ хибрид предлга се само с предно предаване ха ха. Та как точно се справя с офроуда? И какъв е този близо двулитров мотор, който с 72 коня ел. мотор става общо 122 к.с.? Какъв е този пропаднал двигател с характиристики по-лоши от тези на Москвич осмак? Единственото хубаво нещо в това нещо е дизайна, доста прилича на френска марка, за разлика от останалите грозни тойоти. Иначе за такъв дребосък със 122к.с. ускорение 11сек. е повече от посредствено.
fallback
Последни