fallback

Три в едно: тестваме новата Toyota C-HR

Това е вероятно първата кола в историята на японците, която залага преди всичко на стила

Дълги години преди Toyota да обсеби думата хибрид, с нея се означаваха биологични кръстоски от различни видове. Обикновено само от два. Но най-амбициозните и смели селекционери са опитвали и с три, дори и с повече. Точно както са постъпили и в Toyota с последното си творение: C-HR.

АКО ОСТАНЕМ ОЩЕ МАЛКО с биологичната терминология, това е сложна кръстоска между тигър, впрегатно добиче и добре вчесан френски пудел. Горкият компактен кросоувър трябва да изпълнява едновременно три съвсем различни задачи. Първо, да дава обичайната надеждност, работливост и икономичност, която сме свикнали да очакваме от тази марка. Второ, да внесе в градския ни живот нещичко от чара на грубоватите офроудъри. И трето, да се превърне в модно заявление - нещо, което със сигурност не очаквате точно от Toyota.

ЗА НАШЕ ПРИЯТНО УЧУДВАНЕ C-HR успява в третото. Както с всички тойоти напоследък, дизайнът е от типа "или обикваш, или намразваш". Но за разлика от модели като Prius или RAV4, тук по-скоро го обикнахме. Резките оригами линии, които другаде толкова дразнят окото, тук са някак на мястото си. А тази ръкохватка на задната врата, излязла сякаш от филма "Звездни рейнджъри", окончателно ни спечели. Макар и малко по-голям, C-HR се състезава в сегмента на Nissan Juke - за сърцата на онези градски жители, които искат нещо по-интересно от обикновения хечбек. Но докато меките изпъкналости на Juke докосват тънката струна на дамите, тази кола по-скоро ще допадне на мъжете.

ПРИЯТНИТЕ ВПЕЧАТЛЕНИЯ продължават и вътре. Интериорът е свеж, модерен и внушава онова чувство за качествена изработка, което доскоро очаквахме по-скоро от Lexus. Като казахме модерен, изключението е графиката на сензорния екран, която е пряк роднина на игралните автомати от 80-те години. Но иначе информационната система е разбираема и лесна за ползване. Мястото отпред е изобилно, позицията на седене е приятно висока. Отзад обаче може да ви удари клаустрофобията заради дебелите задни колони и малките прозорци. Полегатото задно стъкло придава много привлекателен силует на колата, но отнема от мястото в багажника. Все пак с 377 литра то е съвсем съизмеримо с това във Volkswagen Golf.

C-HR ИДВА САМО С ДВА ВИДА задвижване: бензин и бензинов хибрид. Дизелът е пропуснат, което има логика за една градска кола в наши дни. Бензиновият 1.2 със 116 коня е симпатично, пъргаво малко моторче, стига да си го вземете с ръчни скорости. Ако изберете опцията със СVT автоматик, то започва зловещо да напомня на зъболекарска машина - от онези старите, от детството ни. Ние обаче тестваме хибрида: съчитание от 1.8-литров бензинов мотор по цикъла на Аткинсън и електромотор със 72 коня.

ЧЕСТНО КАЗАНО, АКО ИСКАТЕ динамично каране, по-добре си вземете бензина. Тук общата мощност е малко по-голяма, 122 конски сили, но електрическата CVT трансмисия е настроена да пести, а не да ви учестява пулса. Ако се заинатите и опитате резки движения с газта, ще бъдете наказани с късащи сърцето ръмжене и вой. Хибридният C-HR е отличен избор за хора, които обичат удобството и спокойствието. Това е една от най-лесните за каране коли, до които сме се докосвали напоследък. А също и от най-безшумните, ако не бързате прекалено. При скорости до петдесетина километра в час водещ е електрическият мотор - без шум и без вредни емисии. Признаваме, че не успяхме да докараме обещания в брошурата разход от 3.8 литра на сто. Но постигнахме пет и половина при градско шофиране в София, което никак не е лошо.

ВПРОЧЕМ ИКОНОМИЯТА ще ви потрябва, защото C-HR не е кой знае колко евтин. Базовата бензинова версия с предно предаване ще ви струва минимум 39 хиляди лева. Макар че стартовото ниво включва немалко неща - автоматични светлини, климатик, аудио със CD, USB и bluetooth, мултифункционален волан и вграден хотспот за безжичен интернет. Това е доста конкурентна цена. Но ако искате 4x4 задвижване, ще трябва да си приготвите минимум 54 хилядарки, а това вече е доста солено за един малък кросоувър.

ХИБРИДЪТ, КОЙТО Е е само с предно, е по средата. Той започва от 47 500 лева, но за средно ниво оборудване, и стига до 58 хиляди за най-високото - с асистент за паркиране, който върти волана вместо вас, отопление на волана, аудиосистема от JBL и климатроник с генератор на отрицателни йони - каквото и да е това. И тази цена не е точно ниска, разбира се. Но ако си припомните, че купувате три автомобила, кръстовани в един, може би придобива смисъл.

122 к. с. максимална мощност 11.0 секунди ускорение 0-100 км/ч 3.8 л / 100 км разход в смесен цикъл  

Тагове: toyota ch-r Nissan Juke
fallback
  • #28
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Това не беше ли служебната кола на граф Дракула?ИЛи на Дарт Вейдър?Дизайнера пак е е напасал с гъбки.Ааа, забравих, има една новаекстра, на задния стоп можеда си заачиш палтото или чантата с покупки
  • #27
    продължение ( преди 7 години )
    ... Не ми допадна, че размера на багажника е за сметка на резервната гум, но като се има предвив, че го продават за градски автомобил, то не е проблем.
  • #26
    Анонимен ( преди 7 години )
    Имах удоволстжието да я тествам и съвсем не съм съгласен, че колата изглежда евтина. Напратив интериора е приличен и на нивото на конглокентите. Аз лично го харесах. Тъч екрана е на добра позиция и боравенето, както и гледането на GPS e удобно. Леко непривичино ми беше големината и разположението на волана, намира се на по-ниска позиция и е сравнително малък, макар че таблото в приборите се вижда през волана в не над него. Предполагам е до навик.
  • #25
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Ензо, Тойота Е най-продавания бранд и то с доста голяма преднина пред Фолксваген. Кой пише тъпотии е повече от очевидно.
  • #24
    Анонимен ( преди 7 години )
    Един човек *** под статиите за Тойота и японските коли.причината е,защото го е яд на успехите на японските коли,за това,че отдавна взеха пазара на средняшките германски.Тойота е не само най-скъпата автомобилна марка и най-продавана,и най-технологична.Тойота произвежда и най-здравите автомобили в света.Това ядосва хората с беден интелект и предубеждения.Другият вариант е той да е *** към сайта.
  • #23
    Анонимен ( преди 7 години )
    Бранд
  • #22
    Анонимен ( преди 7 години )
    Смешен си.Тойота е най успешния автомобил бранш,и най скъпия
  • #21
    Enzo ( преди 7 години )
    "Най-успешната марка" Ами-и-и, бъркаш са! Според последната класация на Forbes(едно от най-авторитетните икономически издания)от преди няколко седмици,Тойота НЕ Е най-успешният автомобилен бранд.Отделно,не е и най-продаваният и то точно в годината,в която избухна Дизелгейт.Направете си справка,попрочетете малко преди да пишете тъпотии.Скапана,средняшка марка-тънки ламарини,евтини материали в интериора,некачествена сглобка,допотопни технологии(двигателни и всякакви)... изобщо... пълна скръб!
  • #20
    Анонимен ( преди 7 години )
    иновации , надежност и комфорт в едно изречение с койота е също толкова верно , колкото девствена проститyтка !зомбиран жълт фен си ти -достоен за съжаление !
  • #19
    вагини ( преди 7 години )
    Тук има 2,3 *** и мизерници от ВАГ ГРУПАТА,които завиждат на най-успешната автомобилна марка-ТОЙОТА.Това,че мизерниците от Фолксваген нямат тези иновации,тази надеждност и комфорт,не означава,че трябва да злобеете.Японците са ненадминати.Немските коли едно нещо здраво нямат по тях.Да не говорим,че всичките новости в автомобилостроенето идват от Япония.Така,че моля ви.
fallback
Последни