IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

7 култови модела, които написаха историята на Ferrari

Компанията от Маранело навърши 70 години, а ние се сещаме за най-добрите й машини

7 култови модела, които написаха историята на Ferrari

Eдна от най-известните автомобилни марки на планетата празнува голям крайъгълен камък в историята си – 70 години в бизнеса с автомобили. Става въпрос за Ferrari, чийто основател Енцо Ферари започва кариерата си като тест пилот на вече несъществуващия милански автомобилен производител Construzioni Meccaniche Nazionali. Впоследствие той става заводски пилот на Alfa Romeo, а след това изведнъж решава, че трябва да впрегне таланта си в позиция с по-мениджърска насоченост. И така създава собствен състезателен отбор, който и до днес носи името Scuderia Ferrari.

7 култови модела, които написаха историята на Ferrari

До избухването на Втората световна война, чрез своя отбор, Енцо Ферари успешно управлява състезателната дейност на Alfa Romeo, а когато в Европа настъпва мир, той започва да произвежда собствени коли. Годината е 1947.

В тази връзка, а и за да отбележим 70-ата годишнина от първия произведен модел на Ferrari, решихме да ви припомним за най-добрите автомобили с черно конче на предния капак. Както става ясно по-долу, не спазваме определена последователност, а просто изброяваме седем легенди, които заслужават еднакво количество внимание и почит.

7 култови модела, които написаха историята на Ferrari

Ferrari LaFerrari

В подобен списък едва ли е възможно да не попадне моделът, чието име буквално означава “ФерариТО”. Актуалният флагмански модел на компанията от Маранело е последният от многото V12 модели, с чиято помощ Ferrari остава на върха на автомобилната хранителна пирамида, въпреки силната конкуренция от страна на Lamborghini, Porsche и McLaren. Големият V12 мотор на LaFerrari работи в тандем с електрически двигател, превръщайки колата в първия сериен хибриден модел на Ferrari. Това е и моделът, за който ще се сещаме с носталгия, когато на пазара се появи новото поколение суперавтомобили, които ще трябва да отговарят на още по-строги изисквания за изпусканите в атмосферата вредни въглеродни емисии. И докато новото 812 Superfast е най-бързият сериен автомобил на марката, засега LaFerrari остава моделът, който определяме като “Ферарито”.

7 култови модела, които написаха историята на Ferrari

Ferrari 250 GTO

Eнцо Ферари винаги е виждал уличните автомобили като средство за финансиране на състезателния отбор на компанията си. През 60-те това включва както болидите във Формула 1, така и кампанията на Ferrari в шампионата Sportscar Championship. Култовият модел 250 GTO е разработен за сезон 1962 от засъстезателните серии GT, а името на колата е съкращение от Gran Turismo Omologato (Grand Touring Homologated). От този Coupe модел с V12 двигател са произведени само 39 бройки в периода 1962 – 1964, което заедно с успеха му на пистата днес го превръща в един от най-скъпите и търсени от колекционерите автомобили на Ferrari. Последната такава кола бе пусната за продан през ноември 2016 на цена от 70 млн. новозеландски долара или 48 млн. щатски долара.

7 култови модела, които написаха историята на Ferrari

Ferrari 308 GTS

Това не е нито най-бързият, нито най-добре държащият се на пътя модел на Ferrari, но безспорно е един от най-известните. През 80-те 308 GTS се превръща в символ на успеха, заради ролята си в редица популярни филми. Това е и първото Ferrari със средно разположен V8 двигател, което освен всичко друго, помага на италианците да пренесат част от технологиите от Формула 1 на пътя.

7 култови модела, които написаха историята на Ferrari

Dino 206 GT

Технически погледнато, тази кола не носи емблемата на Ferrari, но въпреки това, Dino без съмнение е един от най-важните модели на компанията от Маранело. Dino се появява в момент, в който Енцо Ферари е яростен защитник на политиката да се създават само модели с V12 двигател. Въпреки това обаче, за този модел той прави компромис. Все пак колата не е обозначена официално като Ferrari, но пък е кръстена на злощастно загиналия син на Енцо. В наши дни Ferrari Dino е доста търсена класика от колекционерите и именно този модел се смята за колата, която вдъхновява Ferrari да разшири гамата си отвъд V12 моделите и да продължи да произвежда автомобили с V8 двигател, каквито слизат от поточната линия и днес. Произходът на Ferrari 488 GTB може да бъде проследен директно до Dino.

7 култови модела, които написаха историята на Ferrari

Ferrari F40

Това е правилният модел, който излиза в правилното време. F40 е едно специално Ferrari по няколко основни причини. Това е последната кола, която е създадена под ръководството на Енцо Ферари преди неговата смърт през 1988. Тя е считана за еволюция на 288 GTO и е отговор на суперавтомобил Porsche 959. Това е и първият сериен автомобил, който преодолява бариерата от 300 км/ч. Двигателят е 2.9-литров туин турбо V8, а купето изглежда драматично и е конструирано от карбон, кевлар и алуминий. F40 се превръща в определение за суперавтомобил през 80-те, както и в дядото на F50, Enzo и LaFerrari. Именно този автомобил е и причината McLaren да се захванат с разработката на култовия F1.

7 култови модела, които написаха историята на Ferrari

Ferrari 458 Italia

Ferrari 458 Italia е символът на модерната епоха на Ferrari – аеродинамично и стилно купе, подкрепено от напредничави технологии и крещящ V8 мотор. Ferrari 458 Italia се доказва на пазара и се превръща в пример за това как трябва да изглежда един суперавтомобил от това поколение. Версията Speciale следва пътеката, утъпкана от F355 Challenge Stradale и F430 Scuderia, съчетавайки уроците, научени на пистата с ежедневната практичност. С представянето на турбинираното 488 GTB, 4.5-литровият V8 двигател на 458 Italia ще остане в историята като последният атмосферен V8 двигател, построен от Ferrari. Колите от Маранело повече никога няма да звучат така.

7 култови модела, които написаха историята на Ferrari

Ferrari 125 S

Колата, с която започва всичко. Технически това е състезателен автомобил, за разлика от всички останали модели по-горе, но това едва ли има значение, тъй като Ferrari винаги са били царе в това да размиват границите между автомобилите пистата и улицата. Ferrari 125 S се задвижва от любимия V12 двигател на Енцо Ферари. В случая той има 1.5 литра работен обем и е проектиран от бившия колега на Ферари в Alfa Romeo – Джоакино Коломбо. Според модерните стандарти, мощността от 117 к.с. не подхожда на модел на Ferrari, но тук трябва да се уточни, че 125 S тежал едва 650 кг. Съотношението килограм/конска сила било достатъно на колата, за да спечели Гран при на Рим и да постави началото на една легенда. Легендата Ferrari.

Тагове: ferrari f40 laferrari dino
0 от 500