IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Налудничавият Dendrobium пристигна в Женева

Учудващо сложна задвижваща система с няколко мотора и две трансмисии стои в основата на хиперавтомобила

Налудничавият Dendrobium пристигна в Женева

Първият суперавтомобил на Сингапур е вече факт. Казва се Dendrobium и е дело на компанията Vanda Electrics, които го определят като „двуместен, изцяло електрически концептуален спортен автомобил“. 

Налудничавият Dendrobium пристигна в Женева

Атрактивният прототип, който бе представен на автосалона в Женева, е разработен съвместно с Williams Advanced Engineering – развойният център на Williams Group, които са известни както с иновативните си разработки, така и със своя състезателен отбор във Формула 1.

Всичко това обяснява и защо автомобилът има пистова насоченост, а при проектирането на неговия интериор и екстериор дизайнерите са приели минималистичен подход. Сигурно е само, че карбон не липсва, както отвън, така и отвътре. Шофьорът седи в дълбока състезателна седалка, която „контрастира драматично на преобладаващо черната кабина.“

Налудничавият Dendrobium пристигна в Женева

Огледала за обратно виждане няма, тъй като тяхната функция се изпълнява от камери, свързани с два дисплея в интериора. Те са разположени в близост до централен дигитален екран, който осигурява информация за всички системи в автомобила и на свой ред е обграден от бутони с шестоъгълна форма.

От компанията производител са категорични, че това е концептуален автомобил, което прави назоваването на точни динамични характеристики доста трудна задача. Така или иначе, от Vanda Electrics преценяват, че Dendrobium, който е кръстен на едноименното цвете, ще развива максимална скорост от 322 км/ч и ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 2.7 секунди.

Налудничавият Dendrobium пристигна в Женева

На този етап липсва каквото и да е потвърждение, че имаме основание да очакваме сериен вариант на машината, но ако дотам все пак се стигне, пред инженерите ще има сериозно предизвикателство да проектират сложна задвижваща система. Тя се състои от два електромотора – по един на всяка ос – едностепенна скоростна кутия и диференциал, монтирани отпред, както и многостепенна трансмисия и диференциал в задната част.

Ако прототипът бъде приет добре от посетителите в Женева, зелената светлина може да бъде дадена и през 2020 концептът да влезе в производство.

Налудничавият Dendrobium пристигна в Женева

„Очакваме с нетърпение да видим как публиката ще реагира на Dendrobium - коментира Лариса Тан, главен изпълнителен директор на Vanda Electrics. - Този електрически хиперавтомобил засега е просто концепт, но имаме намерението да го пуснем в производство. Той стои на върха на нашата гама и евентуална производствена версия ще зададе нови стандарти по отношение на дизайна и електрическите технологии.“ 

Снимки: Vanda Electrics
 

0 от 500