Главният изпълнителен директор на мотоциклетния производител Harley-Davidson - Мат Леватич, обеща на феновете на марката 50 нови модела в следващите пет години. Леватич говори пред The Milwaukee Business Journal и също така разкри част от плановете на компанията за по-сериозно присъствие на пазара извън САЩ.
„Успехите, които постигане с новия двигател Milwaukee-Eight са доказателство, че използваме добре съвременните технологии – обясни Леватич. – Сигурни сме, че с новите ни модели за 2018 г., продажбите ще нараснат. Смятам, че в момента разполагаме със страхотна гама модели. И в следващите 5 години ще предложим 50 нови модела на нашите фенове.”
Всъщност, огромна част от обещаните 50 модела са на практика нови модификации и специални серии в ограничен тираж – варианти на основните модели, които американската марка произвежда. Леватич обясни, че увеличаването на популярността на Harley ще се базира на отварянето на нови представителства и увеличаване на броя мотористи, които са минали през академията за управление на мотоциклет на компанията.
„Искаме да открием нови дилърства извън Америка – примерно 200 нови точки за продажба и сервиз до 2020 г., както и да обучим колкото се може повече мотористи в нашата Riding Academy – допълни Леватич. – Искаме да стъпим на нови пазари, да привлечем нови клиенти – по-млади мотористи, жени, афро-американци и испаноговорящи купувачи.”
Компанията обяви с 5 млн. долара по-голяма печалба за четвъртото тримесечие на 2016 г. в сравнение със същия период на 2015 – 47,2 млн. долара срещу 42,2 млн.
Но продажбите за последните три месеца на 2016 намаляват – за същия период на 2015 те са били на стойност 1 млрд долара, а в края на миналата година са спаднали до 993 млн. долара.
В Щатите Harley отчита спад на продажбите с 3,9%, но в чужбина марката отбелязва ръст с 2,3%. За миналата година Harley е открила 40 нови дилърства извън САЩ.
Снимки: Harley-Davidson