fallback

Fiat Coupе: най-калпавият спортен автомобил?

Проблемни двигатели, скърцащ интериор и скъпа поддръжка: италианската страст има своята цена

Както ясно личи от името му, Fiat Coupe е двуврато спортно купе, произвеждано от Fiat и продавано основно в Европа. Автомобилът е представен през 1993 на автомобилното изложение в Брюксел, а веднага след това стартира производството му в Торино от независимото студио Pininfarina. Продава се до септември 2000, като за този период от колата са продадени 72 762 бройки.     
  
  
Fiat Coupe е базиран на издължена версия на платформата на Tipo 2 и се предлага с 4- и 5-цилиндрови двигатели. Гамата включва общо 5 двигателя с мощност, варираща от 131 к.с. до 220 к.с. В някои версии е била достъпна 6-скоростна трансмисия, докато базовите варианти са се предлагали с 5-скоростни кутии. И в двата случая задвижването е предно.
 
С тегло в диапазона 1250-1320 кг, най-мощната версия на Fiat Coupe ускорява до 100 км/ч за 6.3 секунди.
 
Толкова ли е лошо всичко това? Всъщност, да.
 
Като истински италиански спортен автомобил, Fiat Coupe излъчва страст. Моделът е бърз в повечето си варианти и се представя завидно на “спънати” отсечки с много завои и технични секции. Към всичко това добавяме максимална скорост от 250 км/ч за топ версията с 5-цилиндров 20-клапанов 2.0-литров двигател, и реално няма от какво да се оплачем.       
       
Проблемът е в това, че собственикът трябва да гледа тази скучна муцуна всеки ден, казва редакторът на Motor1 Антъни Кар. Отвътре Fiat Coupe е чудесен, благодарение на дизайна на Pininfarina, но екстериорът е дело на Крис Бенгъл – същият, който разработва Fiat Multipla и най-спорните модели на BMW от началото на XXI век.
 
Цялостният дизайн на колата може да бъде оценен като хубав, но същото не важи за триизмерните прорези на арките на калниците, безличните фарове и твърде късия заден надвес, който кара колата да изглежда футуристично, но не и красиво.   
  
      
Разбира се, дизайнът е субективно понятие. Дори ако се съгласим и признаем, че Fiat Coupe е красив автомобил обаче, това отново не би означавало, че автомобилът си струва. Основният му недостатък касае надеждността или по-скоро липсата на такава. Дори базовите 1.8- и 2.0-литрови версии не се оказват особено надеждни, а по-мощните мотори са истински кошмар за поддръжка. Проблеми с трубото, трудни и скъпи за обслужване 5-цилиндрови мотори и постоянно дефектираща електроника можели да накарат и най-запаления собственик на Fiat Coupe да намрази своя автомобил.     
      
Ако се върнем към интериора, той също има своите недостатъци. Да, кабината е функционална и изглежда великолепно за годините си, но качеството на изпълнението е на доста ниско ниво. Много от собствениците се оплаквали от скърцане и нежелани шумове в купето след едва 2-3 години на експлоатация. Типично по италиански липсвала необходимата доза рафинираност във всеки един компонент.
   
   
   
И все пак, колкото и ненадежден да е Fiat Coupe, трябва да признаем, че се отличава от тълпата. Пък и колите не са направени да живеят вечно, нали? В голяма част от случаите, човек си ги купува, просто за да им се наслаждава. Особено когато се касае за италианско спортно купе. Именно това е и случаят с Fiat Coupe – един от най-бързите автомобили с предно предаване в края на 90-те. Колко бърз? Всъщност е по-бърз от Ferrari Dino и Ferrari 328 GTS.

Снимки: Fiat

fallback
  • #21
    mitradzhiev84@abv.bg ( преди 4 години )
    karah tozi chudesen avtomobil 15 godini,i o6te se dviji 4udesno.motor hodova 4ast vsi4ko si beshe top!!!mnogo skapi koli razplaka... nikoga ne me e ostavql na patq...na 640 000k Fiat coupe20v Yambol!
  • #20
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да сравняваш Фиат с немски марки е като да сравняваш Моника Белучи с Татяна Дончева. Нерде Ямбол, нерде Стамбул. А това Мазерати, не знам къде го броиш над Ауди? Мазерати БЯХА спортна марка, сега са с три литрови бензинови и дизелови двигатели. И най-спортния модел примерно Quattroporte SQ4 ще стане за смях до едно RS6 а какво остава до R8. Нещо ти е сбъркана представата за Мазерати. Да Мазерати бяха преди а сега са жалко подобие на миналото си величие.
  • #19
    Анонимен ( преди 7 години )
    По твойта логика немските са още по жалки, защото в класациите за надеждност на дв. Фиат е по-напред много от ауди, vw и т.н.А моделите на фиат и алфа, мазерати и т.н. са едни от най-добрите в момента на пазара. И да ти кажановите не скърцат и нямат проблемите на немските кошници - да някога са били добри и здрави немските, но сега са едно голямо НИЩО
  • #18
    Джамбазин ( преди 7 години )
    Интериора скърца, когато джамбазите са я сглобявали на ново, след като "някоя баба е ходила само до аптеката за лекарства с нея".
  • #17
    Жалки фЕатаджии!! ( преди 7 години )
    Да,100 год ФИАТ е бил по-голямата фирма от ФВ. Имат велика история и велики модели. В добрите времена купиха и Ланчиа,Алфа Ромео,Ферари Магнети Марели,голяма част от дизайнерските студия,като Джия,Пининфарина,Мирафиори.Притежаваха и Сеат. Но днес са едно голямо нищо.Нищо пред неизбежен фалит. И за това не са виновни нито гениалните италиански дизайнери,нито не по-малко гениалните италиански инженери. Проблемът с некадърните наследници и още по-некадърни Макароне докара тази велика фирма до фалит
  • #16
    1234 ( преди 7 години )
    Имал съм 2-е такива купета. С най-масовите мотори 1.8 и 2.0 . Като демараж нищо особенно , 2.0 е еластичен само във високите. Като Надеждност нямам оплаквания, не съм имал ядове , единствено консумативи и гуми, но определено не са икономични 2-ката под 13 трудно я свалях градско. В таз кола за първи път усетих какво означава аеродинамика има жестока инерция . Наистина обаче интериора много скърца, много е удобна има много пространство и е мега красив, но изработката е отврат.
  • #15
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да с какви проблеми?Или просто се надяваш другите да са имали проблеми с фиата, както ти с твоята каруца, която караш и те е яд, че фиата не се чупи?
  • #14
    Иво ( преди 7 години )
    имах такъв фиат турбо, жалко че не го запалих с някоя туба на полето тая барака скапана, най-добрия ден в живота ми е когато го продадох, 50% от времето в което притежавах колата бях в сервиза
  • #13
    Анонимен ( преди 7 години )
    Добре е дизайна коефициента на въздушното съпротивление е 0.31сх. докато по старото Типо от 1988г. има 0.29сх. Фиат са готини коли. Пунто като излезе 93г.тука Москвич Алеко,и Лада Самара можеше да се купи.къде,къде...
  • #12
    Анонимен ( преди 7 години )
    Незнам дали е ненадежно но е грозно като смъртта :)
fallback
Последни