fallback

Fiat Coupе: най-калпавият спортен автомобил?

Проблемни двигатели, скърцащ интериор и скъпа поддръжка: италианската страст има своята цена

Както ясно личи от името му, Fiat Coupe е двуврато спортно купе, произвеждано от Fiat и продавано основно в Европа. Автомобилът е представен през 1993 на автомобилното изложение в Брюксел, а веднага след това стартира производството му в Торино от независимото студио Pininfarina. Продава се до септември 2000, като за този период от колата са продадени 72 762 бройки.     
  
  
Fiat Coupe е базиран на издължена версия на платформата на Tipo 2 и се предлага с 4- и 5-цилиндрови двигатели. Гамата включва общо 5 двигателя с мощност, варираща от 131 к.с. до 220 к.с. В някои версии е била достъпна 6-скоростна трансмисия, докато базовите варианти са се предлагали с 5-скоростни кутии. И в двата случая задвижването е предно.
 
С тегло в диапазона 1250-1320 кг, най-мощната версия на Fiat Coupe ускорява до 100 км/ч за 6.3 секунди.
 
Толкова ли е лошо всичко това? Всъщност, да.
 
Като истински италиански спортен автомобил, Fiat Coupe излъчва страст. Моделът е бърз в повечето си варианти и се представя завидно на “спънати” отсечки с много завои и технични секции. Към всичко това добавяме максимална скорост от 250 км/ч за топ версията с 5-цилиндров 20-клапанов 2.0-литров двигател, и реално няма от какво да се оплачем.       
       
Проблемът е в това, че собственикът трябва да гледа тази скучна муцуна всеки ден, казва редакторът на Motor1 Антъни Кар. Отвътре Fiat Coupe е чудесен, благодарение на дизайна на Pininfarina, но екстериорът е дело на Крис Бенгъл – същият, който разработва Fiat Multipla и най-спорните модели на BMW от началото на XXI век.
 
Цялостният дизайн на колата може да бъде оценен като хубав, но същото не важи за триизмерните прорези на арките на калниците, безличните фарове и твърде късия заден надвес, който кара колата да изглежда футуристично, но не и красиво.   
  
      
Разбира се, дизайнът е субективно понятие. Дори ако се съгласим и признаем, че Fiat Coupe е красив автомобил обаче, това отново не би означавало, че автомобилът си струва. Основният му недостатък касае надеждността или по-скоро липсата на такава. Дори базовите 1.8- и 2.0-литрови версии не се оказват особено надеждни, а по-мощните мотори са истински кошмар за поддръжка. Проблеми с трубото, трудни и скъпи за обслужване 5-цилиндрови мотори и постоянно дефектираща електроника можели да накарат и най-запаления собственик на Fiat Coupe да намрази своя автомобил.     
      
Ако се върнем към интериора, той също има своите недостатъци. Да, кабината е функционална и изглежда великолепно за годините си, но качеството на изпълнението е на доста ниско ниво. Много от собствениците се оплаквали от скърцане и нежелани шумове в купето след едва 2-3 години на експлоатация. Типично по италиански липсвала необходимата доза рафинираност във всеки един компонент.
   
   
   
И все пак, колкото и ненадежден да е Fiat Coupe, трябва да признаем, че се отличава от тълпата. Пък и колите не са направени да живеят вечно, нали? В голяма част от случаите, човек си ги купува, просто за да им се наслаждава. Особено когато се касае за италианско спортно купе. Именно това е и случаят с Fiat Coupe – един от най-бързите автомобили с предно предаване в края на 90-те. Колко бърз? Всъщност е по-бърз от Ferrari Dino и Ferrari 328 GTS.

Снимки: Fiat

fallback
  • #1
    Анонимен ( преди 7 години )
    Като всички италиански коли- купуваш си я чисто нова,караш 2-3 години и я продаваш защото почва да става " автомонтьорът,моят приятел и брат"
fallback
Последни