Компанията Mercedes-Benz представи на автосалона в Детройт обновеното купе AMG GT. Моделът е станал по-мощен, получил е активна аеродинамика, както и нова модификация – GT C, която е оборудвана с пълноуправляемо шаси. Досега с такова разполагаше единствено пистовата версия R.
Базовият вариант AMG GT вече разчита на 4,0-литров V8 битурбо мотор, който развива 476 к.с. и 630 Нм. Това е с 13 к.с. и 30 Нм повече от предшественика му. По този начин купето се изравнява по показатели с показания през есента на 2016 г. роудстър AMG GT.
При версията S двувратката развива 522 к.с. и 670 Нм, което е с 12 к.с. и 20 Нм повече от досега. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,0 секунди при базовия вариант и 3,8 секунди при AMG GT S, а максималната скорост е съответно 304 и 310 км/ч.
Всички модификации на AMG GT вече разполагат със система Airpanel, която представлява активни малки амортисьори, които са разположени в предната броня. Те автоматично се отварят или затварят в зависимост от движението. При ниски скорости и липсата на нужда от охлаждане на мотора те са затворени, за да намалят аеродинамичното съпротивление. Съответно при висока скорост те се отварят.
Напомпаната версия на купето – GT C, на свой ред напълно повтаря роудстъра със същото име като технически детайли. Тя се разполага между модификациите GT S и топ-варианта GT R, като разчита на 557 к.с. и 680 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,7 секунди.
Този вариант е получил пълноуправляемо шаси, спортно адаптивно окачване AMG Ride Control и диференциал с повишено триене с електронно управление. Продажбите на обновеното купе стартират с пускането на специална версия от 50 коли- Edition 50, посветена на половинвековния юбилей на AMG. Тя развива 317 км/ч.
Снимки: Mercedes-AMG