fallback

Продават ли се Maserati и Alfa Romeo?

Дълговете на FCA достигнаха 7 милиарда долара

Новата информация, че дълговете на FIAT Chrysler Automobiles почти са стигнали 7 милиарда долара, породи поредните слухове, че гигантът ще се раздели с част от марките си. Сериозно такова предположение направи списание Forbes.Този път става въпрос за Alfa Romeo и Maserati. В интерес на истината, акциите на FCA през годината загубиха само няколко процента от стойността си, въпреки все по-неприятните новини, съпътстващи управлението на Серджо Маркионе.С отделянето на Ferrari – перлата в империята FCA, останалите части от гиганта не изглеждат толкова жизнеспособни и не вдъхват много надежди на анализаторите на автомобилната индустрия. И един поглед по гамите модели на отделните марки потвърждава този песимизъм. Всичко на всичко FIAT има един 500, както и дериватът му 500L. На практика Lancia вече отсъства от световния пазар, а изключението важи за Италия, където се продава Ypsilon. Останалите модели на марката са ребрандирани коли на Chrysler. В същото време Alfa Romeo стартира моделна офанзива – Giulia вече направи пазарния си дебют, но дори и италианските автомобилни издания не са особено възторжени от седана от средния клас. Сега надеждите се прехвърлят върху красивия и дългоочакван Stelvio. Според Маркионе, Alfa ще влезе във Формула 1, когато изплати инвестициите, направени в новата платформа Giorgio, като става въпрос за около 1 милиард долара. Така че на плещите на Giulia и Stelvio тежат огромни очаквания. В Америка FCA също не е сред най-успешните играчи. Chrysler вече не произвежда леки автомобили и въпреки, че марката се насочи изцяло към SUV модели, все още трябва да ползва дотации от FCA. Ram Truck за момента няма шанс да спечели битката с Ford и General Motors при пикапите, а присъствието на Dodge в отделните пазарни сегменти може да бъде определено като „средна работа”. Отличникът тук е Jeep, чийто модели се приемат повече от добре от купувачите. Все още няма информация защо за евентуалната продажба са избрани Alfa Romeo и Maserati, но в това няма особена логика. Alfa пуска нови модели, но те са твърде важни – от тях едва ли не зависи съществуването на марката, ако те се провалят, последствията ще са ужасни. От друга страна, Maserati се представя добре, но новите модели се бавят, а ако компанията бъде откъсната от FCA и връзката с Ferrari – чисто технологична, бъде прекъсната, то разходите за нови модели, двигатели, трансмии и т.н, ще скочат непоносимо. Според някои бизнес издания, сред които е и Forbes, единственото бързо решение за погасяване дълговете на FCA е продажбата на автомобилни марки. Смята се, че идеята за това идва от финансовата къща Evercore ISI, която наскоро повиши оценката си за активите на FCA от „отрицателна” на „положителна”. Маркионе обеща да се оттегли през 2018 и да остави след себе си FCA в идеално финансово състояние. В момента обаче анализаторите, които очакват и двете неща да се случат, са пренебрежимо малко на брой.

fallback
  • #8
    Анонимен ( преди 7 години )
    И тоя ден ще е краят на автомобилната индустрия :P
  • #7
    Руснака ( преди 7 години )
    Един ден ще има само VAG и няма да можете да спорите, защото ще сте от един отбор всички.
  • #6
    Hmm ( преди 7 години )
    Джулията определено е голяма крачка напред, но се иска и нова Брера на разумна цена. 2 врати, подходящ интериор и еволюционен стайлинг. Марката ще живее, въпросът е само кой ще я придобие - Мерцедес дано.
  • #5
    анонимен ( преди 7 години )
    Мина времето, когато VAG щяха да ги спасят. Маркионе се направи на голяма работа и нещата отиват към логичен завършек...фалит"Giulia вече направи пазарния си дебют, но дори и италианските автомобилни издания не са особено възторжени от седана от средния клас."И какво стана? Само 2-3 *** в този форум си помислих, че излиза нещо невероятно. От Алфа форума естествено, този на сектантите
  • #4
    Das Welt Auto ( преди 7 години )
    Lamborghini , Bugatti ,Porsche, Bentley , Ducati- какво е един смешен Фиат за тях .Иначе ФАЛИТ -xaxaxa
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    VAG ще ги купи , няма страшно те имат пари да купят всички.
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    Доста тенденциозна статия, да не е преписана от немско издание? Giulia не спират да я хвалят, а от тук разбирам, че "дори и италианските автомобилни издания не са особено възторжени от седана".
  • #1
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ех серджио тукмо направи Алфа със задно и ще фалират пак...
fallback
Последни