Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Колите от Дизелгейт се търсят много на вторичния пазар

Вместо очакваните 3% спад, употребяваните VW всъщност дори леко поскъпват

Колите от Дизелгейт се търсят много на вторичния пазар

Употребяваните автомобили Volkswagen със скандалния измамен софтуер се търсят учудващо много на вторичния пазар, показват актуалните данни на германската компания за пазарни анализи Schwacke. От поделението за финансови услуги на VW се бяха подготвили за 3% спад в средната цена на засегнатите от Дизелгейт дизелови мотори, и за 1% спад при бензиновите мотори под влияние на скандала. Данните на Schwacke обаче показват не спад, а дори лек ръст.

Колите от Дизелгейт се търсят много на вторичния пазар

Всъщност на вторичния пазар дизелите на VW в момента държат по-добра цена от съизмерими двигатели на незасегнати от скандала конкуренти. Това ще позволи на дружеството за финансови услуги на VW да освободи 570 милиона евро, заделени за справяне с негативните ефекти, и директно да ги отчете като печалба.

Въпросът за стойността на употребяваните автомобили на пръв поглед не е сред най-важните. На практика обаче от него може да зависи самото оцеляване на компанията. Ако от VW успеят да докажат, че засегнатите от Дизелгейт автомобили не губят цена в Европа, това вероятно ще ги отърве от необходимостта да изплащат обезщетения на европейските си клиенти.

VW вече се съгласи да изплати компенсации до 10 000 евро на американските купувачи на машини с проблемния софтуер, както и да изкупи обратно автомобилите им. Европейската комисия настоява компанията да предложи същата сделка и на клиентите си на Стария континент. Но това ще е катастрофално за концерна, защото в Америка става дума за под половин милион автомобила, а в Европа - за 8.5 милиона.

Данните на Schwacke дават на компанията аргумента, че клиентите й не са претърпели финансови загуби заради Дизелгейт, и съответно не е необходимо да им се предлага обезщетение и обратно изкупуване.
 

Тагове: volkswagen schwacke
0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    111 ( преди 2 години )
    Нормално е да поскъпнат. Все пак след време ще имат нумизматична стойност, щото марката отдавна ще е закрита. Пък и все още държат световния рекорд по най-много отделяни вредни газове в атмосферата. Доказано е, че за тераформирането на Марс са нужни много такива гоуфове, щото растенията се нуждаят от въглероден двуокис за да се развиват, макар саждите да им разкатават фамилията, както и нашата де, тук, на Земята, ама нали първо трябва да изтребем марсианците за всеки случай.
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Като четакоментарите за здравите гоуфове съжалявам хората, които ще ви повярват. Сглупих преди години и си взех гоуф със сервизна история 4ka на около 100к км. За 2 год. Смених: Съединител и маховик -1000лв. Мап - нз колко ми взеха от няква морга, че иначе беше мн. Пари. Механизми на прозорците, че падаха прозорците пак от морга за няколко стотин лв. С работата. Рециклирах турбо, после взех ново, че това даде фира тотално. Горивна помпа,подгряващи свещи и неща по окачвснето. Вече vw НИКОГА!
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Това е като платена обява :) Хората искат пушеци... толкова хиляди години еволюция искат пушеци, нормално е да има ръст на по-отровното сега!Най-хубавото е зимата - парното е на макс и е истинска прелест някоя от "засегнатите" да изкара един кубик сажди пред теб.:)
  • #26
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Хех, ми като крадат технологии що не ги осъдят бе? Японците РАЗРАБОТВАТ технологиите, немците само надуват пропагандните партенки какви патенти били имали.. и дотам. И сега купуват всякакви силови електроники и батерии от азиатците, че са пълни некадърници да ги направят, тия лоените мозъци с големите претенции за изобретателност.
  • #25
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    японците КРАДАТ технологии те не изобретяват нищо откакто са измислили клечките и налъмите !
  • #24
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Хех, и кво иновативно са въвели ВАГ? Освен маменето на тестовете за емисии, за друго не се сещам. Иновативна компания е Тойота - хибриди, електромобили, горивни клетки - имат серийни модели от всички модерни технологии, при това въведени от тях.. Не случайно имат 3 пъти по-висока пазарна капитализация от недоразуменията ВАГ, въпреки че имат по-малко материални активи.
  • #23
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до срамота ( преди 2 години )
    до 40 пъти, нека бъдем точни!
  • #22
    9 rate up comment 3 rate down comment
    срамота ( преди 2 години )
    Тия кюмбета за които се доказа че замърсяват между 10 и 30 пъти над нормите, сега ни казват, че в Европа се продават като тъпъл хляб. Къде са европейските органи за защита на околната среда, защо не ги забранят, защо Волсваген не се глобява в ЕС. Имам чуството, че евробюрократите умишлено работят против европейските граждани.
  • #21
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    методите на VAG са такива, че всички ги копират ВСИЧКИ първо VAG въвеждат масово иновативни системи след тях всички останали! това са фактите а на дошо измислиците са за пред братоците му от гетото !
  • #20
    19 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    От новината тава ясно че или немците са пълни малoумници, или "германската компания за пазарни анализи Schwacke" е получила наскоро анонимно дарение в сериозен размер.. Като знаем методите на ВАГ, второто е по-вероятно.