10-те най-изгодни
Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Компанията Next EV, която има собствен отбор в първенството с електрически болиди "Формула E ", представи своята електрическа суперкола NIO EP9. Моделът се задвижва от 4 електромотора - по 1 на всяко колело, и от 4 скоростни кутии. Общата мощност на агрегата e 1 мегават (1341 к.с.) и 1480 Нм въртящ момент.

Благодарение на тези параметри, EP9 може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,7 секунди и от 0 до 200 км/ч за 7,1 секунди, както и да развие максимална скорост от 313 км/ч. Електрическата суперкола вече записа време от 7 минути и 5 секунди за обиколка на Северната дъга на пистата "Нюрбугринг", което е едно от най-добрите постижения в историята.

"Днес показаваме своя суперавтомобил с регистрираното време на "Нюрбургринг", с което искаме да покажем, че NIO EP9 е създаден да достига границите на възможното - заяви Уилям Ли, основател на NextEV. "Тази кола е идеалният пример да това, което може да предложи един електрически модел."


Благодарение на тези параметри, EP9 може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,7 секунди и от 0 до 200 км/ч за 7,1 секунди, както и да развие максимална скорост от 313 км/ч. Електрическата суперкола вече записа време от 7 минути и 5 секунди за обиколка на Северната дъга на пистата "Нюрбугринг", което е едно от най-добрите постижения в историята.

"Днес показаваме своя суперавтомобил с регистрираното време на "Нюрбургринг", с което искаме да покажем, че NIO EP9 е създаден да достига границите на възможното - заяви Уилям Ли, основател на NextEV. "Тази кола е идеалният пример да това, което може да предложи един електрически модел."

От компанията допълват, че батериите на EP9 могат да се зареждат за около 45 минути, като осигуряват пробег в рамките на 427 км. Суперколата е оборудвана с дифузьор по цялата си дължина, има също така преден регулируем сплитер за допълнителна притискателна сила по време на завиване, активно предно крило с 3 режима на работа и поръчкови 19-цолови джанти отпред и 21-цолови отзад.
Максималната притискателна сила, която NIO EP9 може да генерира, е 24 000 Нютона. Това е два пъти повече от болид от "Формула 1".

Снимки: NextEV
Максималната притискателна сила, която NIO EP9 може да генерира, е 24 000 Нютона. Това е два пъти повече от болид от "Формула 1".

Снимки: NextEV


11