06/1970 - представяне на първия, луксозен офроудър, разполагащ с 3,5-литров V8-двигател, 99 kW/135 к.с.
09/1981 – започва производството на модела с 5-врати
05/1986 – 2,4-литров, турбодизелов двигател (от VM) с 82 kW/112 к.с., същият е модифициран и от 10/1993 е с 83 kW и 113 к.с.
09/1993 – смяна на моделите, нови двигатели: 4,0-литров V8 със 140 kW/190 к.с.; 4,6 -литров -V8 със 165 kW/224 к.с. и 2,5-литров турбодизелов мотор със 100 kW/ 136 к.с.
04/2002 – модификации на моделите, поява на 4,4-литровия бензинов двигател, 210 kW/ 286 к.с и на 3,0-литровия TD със 130 kW/177 к.с.
Ленд Ровер Рейндж Ровер – кола като английско имение: солидна, комфортна и невъзможна за поддръжка
В нашето забързано ежедневие изглежда почти невероятно, но Ровер е произвеждал първия модел на Рейндж Ровер цели 24 години. Промените, настипили през целия този период са сравнително скромни: по-забележителните от тях са някои модификации по 3,5-литровия ( в последствие стигнал до 4,2 литра) алуминиев V8-двигател.
Имаше и един дизел, но на когото му се налага да го кара обикновено не е особено щастлив. Малко са и новостите по шасито, което се състои от две фиксирани, колесни оси. Въздушното окачване, въведено през 1992 г., беше запазено и при новия модел от 1994 г. Той предлага видимо повече лукс, повече пространство, но и повече проблематична електроника. Въпреки кубатурата от 4,6 литра, старият V8 е тотално пренапрегнат. Не е по-добро положението и с дизела, който може единствено да капитулира пред 2200-килограмовото туловище на Рейндж Ровера.
4,0-литровите 8-цилиндрови V8 са добре балансирани и сравнително надеждни в комбинация с 4-степенната автоматична скоростна кутия на ZF. Скоростите, произведени от Ровер имат склонността да създават проблеми. Същото може да се каже и за въздушното окачване, които могат да ви изнервят със скъпоструващи повреди.
Най-често срещани повреди:
Мотор: изгоряла гарнитура на цилиндровите глави, пукнатини в моторния блок (4,6-литровия двигател), дефектиращи ангренажни ремъци ( дизел)
Охладителна система: недостатъчно уплътнени охладителни и отоплителни маркучи.
Електричество: много често дефектни имобилайзери, дефектиращо дистанционно на централното заключване, изхабени батерии.
Повиквания в сервизите на компанията:
дефектна сервопомпа ( 1995 г.), ABS ( 1995 и 1998 г.),
задна ос ( 1996 г.), дефектен еърбег на мястото на шофьора (1998 г.), лошо уплътнени охладителни маркучи ( 1998 г.), ремъчна шайба на сервопомпата ( 1999 г.)
Ако имате опит с Range Rover, коментирайте съдържанието на публикацията!