Вече старото поколение на Mercedes-Benz E-Class (W212) ще продължи съществуването си като нов китайски седан, съобщава информационната интернет-агенция на Пекин. Платформата на германския автомобил ще бъде използвана от BAIC Motor Group, която си партнира с концерна Daimler на пазара в Китай.
Настоящото поколение Senova D80. Снимка: BAIC
Подобно споделяне на технологии е честа практика както в Европа, така и в Китай. Целта е редуциране на средствата за разработки и проучвания. В случая BAIC ще получи доказана във времето, но все пак стара архитектура, на която ще изгради следващото поколение на седана Senova D80.
Моделът ще се произвежда и продава единствено в Китай, като дизайнът му няма да има нищо общо с този на Mercedes-Benz, сочи информацията. Седанът ще се оборудва изцяло с бензинови мотори, като в гамата ще попаднат 1,8-литров с турбо и 3,0-литров атмосферен. Трансмисията ще бъде 6-степенна автоматична.
Архитектурата на E-Class (W212) ще бъде използвана за още два модела на BAIC Motor Group. Единият ще бъде SUV, а другият MPV (миниван), който обаче ще се продава под марката Weiwang. Тези две машини трябва да се появят най-рано след около 2 години.
Китайската компания BAIC е една от най-бързо развиващите се в страната. Увеличението в продажбите й за първите 7 месеца на годината достига 43% до 232 000 реализации. Създаденият в Китай джойнт венчър Beijing Benz, чиято собственост поравно е разделена между BAIC и Daimler, произвежда удължената база на Mercedes-Benz E-Class, както и моделите C-Class и GLK за китайския пазар. Освен това немците притежават и 10% от акциите на BAIC.