IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Оставено дете в колата - над 27 са смъртните случаи само за тази година

Системите за сигурност били една от причините за фаталните инциденти, твърдят експерти от САЩ

Оставено дете в колата - над 27 са смъртните случаи само за тази година

Оставено дете в колата - над 27 са смъртните случаи само за тази година
Илюстративна снимка: Ройтерс

Доскоро никой в България не обръщаше внимание на практиката малки деца да бъдат оставяни заключени в автомобила. Дори след случката с 8-месечно бебе от Русе, мнозина продължават да възприемат това като суета.

Истината обаче е, че подобна немарливост отстрана на родителите е довела до смъртта на най-малко 27 деца в САЩ. И то само през първите 6 месеца на тази година. Броят на инцидентите за 2015 година е сходен. Статистика за инцидентите в България или Европа не е налична.

Последният такъв инцидент, отново с фатален край, е от щата Тексас. 6-месечното бебе било оставено в колата, където престояло над 8 часа. През деня температурата на въздуха достигала 37 градуса по Целзий, което означава, че в салона на автомобила градусите са превишавали 150.

Опечаленият баща обяснил пред полицията, че забравил детето в колата. Той трябвало да го остави на детска ясла в 6:15 часа сутринта, но бил сънен и напълно изключил, че бебето е в колата. Открил безжизненото дете едва в 15 часа, когато приключила работната му смяна.

Управлението по безопасност на движението на САЩ (NHTSA) посочва, че броят на инцидентите със забравени в колата деца е започнал да расте след въвеждането на пасажерските въздушни възглавници. Някои от въпросните возила нямат опция за изключване на предния пасажерски еърбег, което налага детето да пътува на задната седалка. А така уморените от работа и грижи родители по-лесно могат да забравят детето си в колата, обясняват специалистите.

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Аз не мога да разбера, защо при другите коли няма тая екстра, която имам на аудито. соларен люк, сам се включва когато има нужда, дори не съм открил в менюто начин да може да се изключи. тоест, когато температурата в купето започне да се повишава, вентилацията се включва и започва да вкарва хладен въздух в купето, като се захранва с ток от соларния люк. На Мерцедеса нямам такава екстра и когато е на слънце оставям люка вдигнат, горещия въздух бяга на горе и излиза от там, но пак си си е горещо.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Нормално за американците. Малко хора знаят, че тези хора са потънали в кредити и ипотеки и трябва да работят на 2-3 места, вземат допълнителни часове, работят и в почивните дни, за да свържат двата края. Американската мечта е много трудна дори за американците, най-вече тия със заплати от 20-30 хиляди долара годишно. В това число не включвам средната класа които заработват над 100 хиляди долара годишно или богатите които изкарват милиони годишно, които са много малък процент в САЩ.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Линка който си дал в тубата вероятно не става въпрос за градуси в целзий. Ако се беше замислил щеше да се сетиш, че при 130 градуса пластмасите щяха да се разтопят. Имай предвид, че когато гледаш прогнозата за времето по телевизията дават градусите на сянка. Тоест като гледаш Сандански 38 градуса имай предвид на сянка. Или външната температура може да достигне доста над 40 градуса не на сянка. Тогава по твоята логика в колата трябва да стане 200 градуса, което би стопило всичко в купето.
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Печатна грешка е, имали са предвид 50 градуса. Преди много години едно списание сравни вътрешната температура през лятото по обяд на пет ситроена ZX с различен цвят. Най-много се нагря тъмносиният - около 69 градуса. най-"хладният"(сребрист) беше 60-62 градуса.
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Аз возя детето в багажника
  • #1
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    което означава, че в салона на автомобила градусите са превишавали 150. - някой е забравил да обърне фаренхайта За Европа няма статистика защото здраво мислещ човек няма да си заключи детето за 8 часа дори вкъщи