Разразилият се през есента на миналата година скандал с дизеловите двигатели на VW Group не се отразява на търсенето на предлаганите от концерна автомобили в Европа. Статистиката на Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA) сочи, че германският концерн продължава да бъде лидер на пазара, като всичките му марки отбелязват ръст през месеца. Снимка: Ройтерс Продажбите на VW Group през април достигат 321 286 автомобила, което е с 5,4% по-добър резултат спрямо април на миналата година и дава съществена преднина на концерна пред втория в класацията. Увеличение е записано и за четиримесечието, но въпреки това се забелязва спад от около 1% при пазарния дял на концерна и за двата периода. Сходно е положението с всички марки на германския концерн, като спад се наблюдава единствено при бранда Seat и то единствено за четиримесечието. С увеличение при продажбите си през април могат да се похвалят повечето автомобилни компании. Всъщност изключение правят единствено марките Land Rover, Lexus, Alfa Romeo, Dacia, DS и Mitsubishi, която също е в епицентъра на скандал с манипулиране на данните за разхода на гориво. При автомобилите от премиум сегмента, лидер е марката Audi, която записва 74 648 реализации през април. Второто място с 69 948 продажби е за Mercedes-Benz, а третото остава за BMW - 64 329 продажби. Подробностите вижте в таблицата