fallback

Факти за дълбочината на протектора и правилното налягане на гумите

На какво влияят тези параметри

Протекторът е онзи елемент от гумата, който осигурява сцепление при спиране, управление и в завой. Минималната дълбочина на протектора според европейските норми е 1,6 мм, но от съображения за сигурност нашата препоръка е дълбочината да не пада под 4 мм. Ако управлявате автомобил с дълбочина на протектора, по-малка от 1,6 мм, скоростта на движение, при която е възможен аквапланинг, намалява с до 40%. Това е една от причините гумата непременно да бъде сменена, когато достигне тази дълбочина на протектора. Снимка: depositphotos Препоръчителното налягане на гумите задължително се посочва от производителя на автомобила и може да бъде открито на различни места: в жабката, на светлинното табло, от вътрешната страна на капачката на резервоара, в ръководството на автомобила или от вътрешната страна на шофьорската врата. Не забравяйте: правилно напомпените гуми са по-сигурни, гарантират икономия на гориво при шофиране и щадят околната среда. Неправилното налягане, и в частност налягането под препоръчителното, може да доведе до множество проблеми. Сред тях са:  - Намаляване на стабилността на автомобила на пътя  - Неравномерно износване на протектора  - Вътрешно увреждане на гумата  - Спукване на гумата  - Прегряване на гумата  - Съкращаване живота на гумата  - Увеличен спирачен път И още: Проверявайте налягането в гумите два пъти месечно. Използвайте изправен манометър или най-добре посетете специализиран сервиз за гуми. В идеалния случай проверката трябва да стане в началото на пътуването, тъй като загретите от пътя гуми биха могли да дадат неточен резултат при проверката. Трябва да знаете, че при по-ниско от препоръчителното налягане гумите се износват странично, а при по-високо – по централната ос. При проверката имайте предвид и максималното натоварване на превозното средство. Обичайно то е посочено в ръководството на автомобила, от вътрешната страна на капачката на резервоара или в жабката. Системата за мониторинг на налягането на гумите (TpMs) е ценна функция на някои нови автомобили, която предупреждава водачите за промяна в налягането и намалява риска от шофиране с недонапомпени гуми.Още по темата:Удар в бордюр или дупка. Какво да правим?Как да поддържате гумите си в изправност?Резервна гума... Ами ако няма такава?Знаете ли, че по-новите гуми трябва да са на задната ос?Имат ли годност автомобилните гуми?Шест причини да смените гумите с летниКак да съхранявате гумите?Кога е време да смените гумите?Още полезни съвети и най-актуалните модели летни гуми можете да откриете в интернет сайта на Примекс

Тагове:
fallback
fallback
Последни