IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-подценяваното Subaru

Компактният XV изненадва с технологиите на батковците, изпробвахме го

Най-подценяваното Subaru

Subaru е от компаниите, които държат на традициите. Не случайно в гамата й модели присъстват едни и същи имена от много години - Outback, Impreza, Forester, WRX STI. Дори в най-новите си поколения въпросните автомобили продължават да залагат на задължителната за японската марка формула - двигател боксер и симетрична система за задвижване на четирите колела.

Днес обаче става дума за един напълно нов модел. Нов, но изпълнен по добре позната формула. Това е Subaru XV, който се появи през 2012 година, а наскоро премина през поредната си модернизация. Тя предостави на модела както по-богато оборудване и освежен дизайн, така и подобрени комфорт и пътна динамика.
Най-подценяваното Subaru
Subaru XV е типичен компактен кросовър, като реално представлява версия на Impreza с повишен пътен просвет и по-мускулест дизайн. Той е следва философията на Forester, но пресъздадена в по-компактни размери.

Моделът не е така популярен като по-големите си събратя, но всъщност предлага не по-малко от тях. XV използва същите двигатели и същото задвижване, но заради по-компактните си размери е моделът с най-достъпна цена в гамата на Subaru. А това го прави повече от привлекателно предложение.

По време на представянето на модела успяхме да изпробваме версията на XV с 2,0-литров дизелов двигател. Същият този агрегат се поставя на по-големите и по-тежки Forester и Outback. Моторът развива 147 к.с. и 350 Нм, които са повече от достатъчни за компактната машина.

Другите възможности за задвижване са 1,6-литров и 2,0-литров бензинови мотори. Първият развива 114 к.с. и 150 Нм, а вторият, който се поставя и на Forester - 150 к.с. и 196 Нм.
Най-подценяваното Subaru
Именно заедно с обновения Forester протече представянето на модернизирания XV. Първо шофирахме Forester, след което се качихме и в по-малкия XV. Очаквахме по-слабо представяне от този модел, все пак е по-достъпен като цена.

Мъникът обаче определено ни спечели.

Първо, XV въобще не е малък. Салонът му е изненадващо просторен и напълно достатъчен за настаняването на четирима едри пасажери (има общо 5 места). Използваните материали са с аналогично като при по-големите модели качество, а в оборудването могат да бъдат включени най-модерните технологии на марката. Предлагат се дори възможности за персонализация. Багажникът пък предоставя приличните 380 литра, които могат да бъдат увеличени до 1270 литра при сгънати задни седалки.
Най-подценяваното Subaru
Второ, нивата на шум не са по-високи от тези при Forester. Комфортът на возене е също почти аналогичен. А представянето на пътя ни остави впечатление за динамика, минимален крен в завои и директно управление. 

Трето, динамиката на малкото Subaru с 2,0-литров дизел превъзхожда тази на по-големите и по-тежки Forester и Outback, оборудвани с аналогичния мотор.
Най-подценяваното Subaru
Би било логично, поне по отношение на проходимостта мъникът да отстъпва. И тук обаче XV ни изненада приятно. Помните ли трасето, на което изпробвахме Forester? Е, през същата тази писта премина безпроблемно и XV. Не го шофирахме ние, а пилотът, който водеше колоната с тестовите Forester. Пътният просвет на XV е цели 22 см, или колкото на Forester.
Най-подценяваното Subaru
Недостатък все пак има, но той се дължи на предлаганите опции. При XV не е налична конфигурация с дизелов двигател и автоматична трансмисия Lineartronic. А това означава, че не е наличен и автопилотът за офроуд X-Mode. Кутия Lineartronic се предлага само при двата бензинови мотора.

Оборудваните с Lineartronic модели на XV разполагат с активната система за разпределение на въртящия момент, която изпраща 60 процента от въртящия момент към предните колела и 40 процента към задните при нормални условия. Когато условията са влошени, системата реагира своевременно като регулира разпределението на въртящия момент на предните и задните колела. При моделите с ръчна кутия е налична AWD система с централен виско-диференциал с ограничено приплъзване (LSD). За двигателя с обем 1,6 литра е предвидена система с бързи и бавни предавки Dual-range (Hi/Lo). Всички модификации са оборудвани с функция за помощ при потегляне по наклон и със старт/стоп система.
Най-подценяваното Subaru
Ако трябва да сравним Forester и XV с 2,0-литров дизелов мотор, компактният кросовър отстъпва на по-големия всъдеход най-вече по обема на багажника. Предимствата на XV пред Forester обаче са далеч повече - той е по-динамичен, по-икономичен, по-достъпен и почти толкова проходим. Да, XV е най-подценяваното Subaru. Но и един от най-добрите и смислени автомобили на марката. 

Цените на XV в България стартират от 44 480 лв. с ДДС за версията с 1,6-литров бензинов мотор. Най-достъпният дизел започва от 54 480 лв. с ДДС.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: subaru xv
0 от 500
  • #4
    26 rate up comment 6 rate down comment
    WRX ( преди 8 години )
    Много добра машина с истинско AWD ,а не паркетник като повечето в този клас ! 2.0 бензин МТ за мен :))
  • #3
    29 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Доколкото знам 1.6 идва слаб, по-добре е да се вземе 2-ката бензин, пък вече дали с ръчна или CVT кутия е въпрос на предпочитание. Иначе колата мен много ме кефи и определено бих си я купил.
  • #2
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Въпрос? ( преди 8 години )
    Колеги, интересува ме въпросното Субару с автомата. Само бензинови двигатели са. 1.6i-S за 51,500 и 2.0i-ES за 57 000. Има ли смисъл в по-малкяи двигател и какви проблеми би могло да се очаква от такава конфигурация.
  • #1
    29 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Едиствената за мен японска кола, която да си я купиш за кеф, а не заради икономически причини.