Volkswagen представи концептуален предвестник на нов всъдеход. Моделът е получил името T-Prime Concept GTE, като дебютира пред публика на автосалона в Пекин.
Концептуалният автомобил е оборудван с хибриден агрегат, в който влизат електромотор, предлагащ 135 к.с., 2,0-литров бензинов двигател с 251 к.с., 8-степенна автоматична скоростна кутия и комплект батерии с капацитет 14,1 кВт/ч. Общата мощност е 380 к.с. и 700 Нм въртящ момент.
Силовият агрегат има три режима на работа. При E-Mode кросовърът се придвижва само на електричество, като може да измине до 50 км. В режим Hybrid работят и двата двигателя, като се комбинират така, че да се пести гориво.
При активиране на GTE отново двата мотора работят съвместно, но този път предлагат пълна мощност. В този случай се променят настройките на педала на газта, на кормилното управление и на скоростната кутия. Това позволява на Volkswagen T-Prime Concept GTE да ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди и да развива максимална скорост от 222 км/ч.
Батериите на прототипа могат да бъдат зареждани както по време на движение с помощта на електромотора, така и от електрическата мрежа. Във втория случай пълното зареждане отнема 8 часа. При наличие на специална станция за зареждане времето е 2 часа и половина.
Прототипът разполага със система за задвижване на четирите колела с централен диференциал с повишено триене. Автомобилът е изграден на платформата MLB, която е използвана и за второто поколение на Audi Q7. Дължината на концепта е 5069 мм, широчината – 1998 мм, а височината – 1706 мм. По този начин моделът е с 268 мм по-дълъг, с 58 мм по-широк и с 3 мм по-нисък от сегашната генерация на VW Touareg.
В интериора на Volkswagen T-Prime Concept GTE правят впечатление цифровият приборен панел и екранът на мултимедийната система, които са поставени в един блок. Очаква се този подход да бъде използван и в серийните автомобили на германската марка през 2016 г.
Приборният панел е с диагонал 12 инча, като на дисплея освен комбинация от класическите прибори могат да бъдат изведени и данните за навигационната система. Екранът на мултимедийната система е 15-инчов, като тя може да се управлява с жестове или с гласови команди.
Освен това автомобилът разполага с две отделни кресла за возещите се отзад пасажери, от които може да се управлява климатичната система. Пътниците имат на разположение и два екрана на мултимедийната система.
Засега все още няма яснота какво точно ще представлява T-Prime Concept GTE при появата си в серийно производство. Според едни източници това ще бъде новото поколение на Touareg, но според други автомобилът ще се превърне в 7-местна версия на Tiguan.
Снимки: Volkswagen