fallback

Ferrari на газ, що пък не?!

Достъпното гориво се използва все по-често при скъпи автомобили

Газовите автомобилни уредби се свързват с по-ниските разходи за предвижване, но въпреки това подобни системи се инсталират и на доста скъпи коли. На снимките може видите екзотиката Ferrari F430 в момент на пълнене на бутилката, интегрирана в багажника на италианската суперкола. Преди да критикувате собственика на това Ferrari, трябва да знаете, че системите с пропан-бутан или метан редуцират значително изхвърлените в атмосферата вредни емисии. А работата на такова гориво е безпроблемна и безопасна при качествен монтаж. Недостатъците са свързани най-вече с допълнителното тегло и необходимото пространство за инсталиране. Заводски газови уредби на своите модели поставят редица автомобилни компании. Дори тунерите от G-Power предлагат BMW М5 с мощност 660 к.с., което се задвижва именно с пропан-бутан. Най-бързият автомобил с газова уредба. Снимка: G-Power На световните автомобилни салони сме виждали редица компании, демонстриращи своите газови уредби на суперспортни коли. Турската Atiker например използва Lamborghini Gallardo за премиерата на най-новата си такава система. Британската фирма Palmer Sport пък предлага пистови изживявания с цяла серия от състезателни коли - от Ariel Atom до BMW M3, оборудвани с LPG (Liquefied Petroleum Gas) система, сочи информацията на autogaslimited. Lamborghini на газ. Снимка: Atiker Има и фирми, които произвеждат малки серии от суперколи с газова уредба. Моделът Racasse на Montecarlo Automobile има V12 двигател на BMW с 500 к.с., който е съчетан със система на BRC и струва над 500 000 евро. CCG Custom GT Supercar пък предлага 550 к.с., ускорява от 0 до 100 км/час за 3,2 сек. и също се задвижва от пропан-бутан.Газовият Racasse. Снимка: Montecarlo AutomobileStartech също предлага тунинг с газова уредба, дори новото такси на Япония използва LPG. Да, газовите уредби имат своите предимства и недостатъци. Вие бихте ли поставили такава система на вашата кола?

Тагове: LPG
fallback
  • #5
    v-1 ( преди 8 години )
    И аз не виждам нищо лошо да си инсталираш газ на такива коли... Първо и най-жавно е, че това гориво е екологично и не замърсява. Единственият проблем е мястото, което заема бутилката.Аз не го приемам като липса на пари, а като практичност от страна на собствениците.
  • #4
    нововнос ( преди 8 години )
    Не всички ферарита са недостъпни, някои могатда се купят на старо за цената на ново беемве. И ако собственика я кара всеки ден е нормално да иска да намали разходите за бензин, пък било то и на цената на инсталиране на бутилка. Ако и правиш по 15 хиляди км на година, при разход 20-25/100, трудно можеш да пренебрегнеш разликата в цената на горивото. Ама кво да говоря - тук пишат и четат само шофьори с 8-литрови, бензинови V8ци....
  • #3
    нововнос ( преди 8 години )
    Единствения проблем, който виждам е същия, който е споменат ки в статията - допълнителното тегло на бутилката. И също и това, че допълнителното тегло нарушава като цяло разпределението на теглото на колата, нещо което инженерите все пак са искали да е точно за да има колата идеално поведение. Иначе слагането на газ/метан ще доведе до много големи спестявания, особено ако я караш всеки ден а не 1 път в месеца.
  • #2
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ситуацията с БМВ М Дизел Ауди и тн супер лукс коли е същата - искаш 400 коня ама ако може да не харчат. Иначе аз съм привърженик на газта но за нормални коли. Освен това в статията пропускат да кажат че газта е сухо гориво а бензина има все пак някакви смазочни свойства
  • #1
    Игор ( преди 8 години )
    СВИНЩИНА!!!
fallback
Последни