fallback

Ferrari на газ, що пък не?!

Достъпното гориво се използва все по-често при скъпи автомобили

Газовите автомобилни уредби се свързват с по-ниските разходи за предвижване, но въпреки това подобни системи се инсталират и на доста скъпи коли. На снимките може видите екзотиката Ferrari F430 в момент на пълнене на бутилката, интегрирана в багажника на италианската суперкола. Преди да критикувате собственика на това Ferrari, трябва да знаете, че системите с пропан-бутан или метан редуцират значително изхвърлените в атмосферата вредни емисии. А работата на такова гориво е безпроблемна и безопасна при качествен монтаж. Недостатъците са свързани най-вече с допълнителното тегло и необходимото пространство за инсталиране. Заводски газови уредби на своите модели поставят редица автомобилни компании. Дори тунерите от G-Power предлагат BMW М5 с мощност 660 к.с., което се задвижва именно с пропан-бутан. Най-бързият автомобил с газова уредба. Снимка: G-Power На световните автомобилни салони сме виждали редица компании, демонстриращи своите газови уредби на суперспортни коли. Турската Atiker например използва Lamborghini Gallardo за премиерата на най-новата си такава система. Британската фирма Palmer Sport пък предлага пистови изживявания с цяла серия от състезателни коли - от Ariel Atom до BMW M3, оборудвани с LPG (Liquefied Petroleum Gas) система, сочи информацията на autogaslimited. Lamborghini на газ. Снимка: Atiker Има и фирми, които произвеждат малки серии от суперколи с газова уредба. Моделът Racasse на Montecarlo Automobile има V12 двигател на BMW с 500 к.с., който е съчетан със система на BRC и струва над 500 000 евро. CCG Custom GT Supercar пък предлага 550 к.с., ускорява от 0 до 100 км/час за 3,2 сек. и също се задвижва от пропан-бутан.Газовият Racasse. Снимка: Montecarlo AutomobileStartech също предлага тунинг с газова уредба, дори новото такси на Япония използва LPG. Да, газовите уредби имат своите предимства и недостатъци. Вие бихте ли поставили такава система на вашата кола?

Тагове: LPG
fallback
  • #25
    Анонимен ( преди 8 години )
    Добре, а защо като е по-екологично и проблема е място, вместо резервоар за бензин, не се правят само на газ. Така няма да има разлика.
  • #24
    Коментар30 ( преди 8 години )
    Това Ферари да не е на бъгарин
  • #23
    ttt ( преди 8 години )
    цената на LPG и природния газ не е пряко свързана с качеството на горивата, а с начина на добиване и процеса на обработка съответно на бензин, газ. Демек не значи, че като си зареждаш колата със скъп бензин караш с физически доказано по-добро гориво - газ, LPG.
  • #22
    "Ти ли ше ми ка ( преди 8 години )
    типичния ганьов възглас на вечния люзър!
  • #21
    ttt ( преди 8 години )
    Момчета проверявайте си хипотезите преди да пишете и стига сте цитирали майсторски мохабети...... В учебниците по който се преподава в Техническия университет пише, бензина има миещи свойства, демек не газта е кофти горивото. и друг факт пропан - бутана е с октаново число 100-105, гори със син пламък, а бензина гори с други червено-жълти пламъци. За спортните коли, за които е препоръчителен високооктанов бензин, LPG е оптомалното гориво.
  • #20
    ПП ( преди 8 години )
    Спокойно пичове, не мислете хората с кво карат и защо го правят. Гледайте си живота, па ако ще и на въглища да карат тея ферарита, купили са ги, те да им берат грижата. Голема сметка се държи тука, защо Ес класата е пред панелка, защо Кайена е на газ, защо жулят само дюнер собствениците и т.н. Всеки си има глава и си гледа живота. Да я троши както намери за добре... И изобщо не е вярно, че хората с пари не им пука колко харчи колата. Ако си направил парата с труд ще ти пука и то много...
  • #19
    БМВ ( преди 8 години )
    Една проста сметка - нормална кола на бензин (около 100-на коня) харчи около 12-14 бензин градско и 8-10 извънградско. Нормална мощна кола от 320 - 450 коня харчи 25-30 градско и 14-20 извънградско. Ако карате мощната на газ ще ви е по-евтино отколкото да карате по-слабата. Коя ще предпочетете - за мен отговора е ясен - пък нека ми викат че развалям колата....
  • #18
    БМВ ( преди 8 години )
    И кажете ми защо когато някой баровец сложи газ на кола 50 коня всеки българин вика че е бедняк - вие имате ли идея каква е разликата в цената при едно каране 30-40 хил км на газ и на бензин при 30/100 разход? На всеки би му пукало за тази разлика, а колата пак ще е 500 коня и пак ще върви като а бензин. Ама щото *** решил че се разваляла колата разбираш ли....тогава карайте си вектрите на безин - аз ще карам 300-400 коня на газ и ще давам пари колкото вие за бензин...
  • #17
    БМВ ( преди 8 години )
    На коментиралите по-долу ще кажа - карал съм V12 и V8-*** на газ и разлика във вървежа не съм видял - може и да е имало, не съм експерт но колите си вървяха както трябва - в чужбина никой не го интересува какво сипваш - само тук се избиват комплекси. Какво значение има с какво гориво се кара - газта не ти пречи да караш бърза кола (не говоря обаче за кола за състезания)...
  • #16
    v-1 ( преди 8 години )
    до зуум:КОлега, ми то може да фън да караш ферари и с газовата уредба... Може тези фирми, които предлагат да я поставят да правят допълнителни настрйки за да компенсират разликата в теглото и да балансират автомобила с газовата уредба. Аз пак не разбирам какъв е проблема на всички, които критикуват тука?!?! СИгурно всички сте карали ферариа с газ и бе газ и имате опит от първа ръка...
fallback
Последни