9/97 Представяне на модела, хеч-бек лимузина с 5 врати2/98 Представяне на купе-версията с 3 врати и нови бензинови мотори4/98 Представяне на комбито7/99 Нов 2.0 литров HDI комън-рейл дизел с 90 к.с.11/00 Преработка на модела и нови мотори11/04 Смяна на модела с С4От Ситроен се очакват своеволни и ексцентрични автомобили, а Ксарата е прекалено нормална.
Има автомобили, които се търгуват далеч под реалната си стойност на пазара втора ръка. Като Ксарата например, към която може да бъде отправен един единствен упрек: За Ситроен е прекалено нормална. Отвън, както и отвътре доминира гледната точка на концерна PSA, индивидуалистите са прецакани.Големите серии, разбира се имат своите предимства. Ксарата заслужава доверие, предлага богат избор от двигатели, както и варианти на каросерия от 3-врати Coupe, през 5 врати хеч-бек, до просторното комби. При което пространството е голямо, но седалките са някак малки и меки, не дават нужната опора на по-едри шофьори. Меко е и возенето: при отнемане на газта в тесни завои задницата може да поднесе. Ниските цени на автомобила втора ръка правят всяка Ксара препоръчителна. Особено любим е модерният , икономичен HDI дизел мотор.
Най-често срещани повреди:
Мотор: Прегорели гарнитури на главата, следствие на дефектни термостати, неуплътнени водни съединения. Някои дефекти при дизела (01 г.)
Прегаряне на гърнетата до 2000 г.
Електрика: празни акумулатори, без видима причина, смущения в мениджмънта на мотора (дизел 00-01 г.г.), дефектни ел. стъкла (01-02 г.г.).
Спирачки: ръжда (98г.) 2000г. обратно повикване в сервизите, поради възможен отказ на спирачния усилвател