fallback

Audi извади нова система 4x4

Технологията Quattro ultra ще дебютира при комбито A4 allroad

Audi официално представи нова версия на системата си за задвижване на четирите колела Quattro, която е предназначена за автомобили с надлъжно разположение на двигателя, построени на модулната платформа MLB.Системата носи името Quattro ultra и ще дебютира в средата на 2016 г. при новото поколение на всъдеходното комби Audi A4 allroad. Тя е почти аналогична с технологията, която Audi използва за моделите с напречен двигател, като сега е адаптирана и за автомобили с надлъжно разположен мотор. Базирана е на многодискова муфа с електронно управление, която заменя диференциалa Torsen.Новият компонент е прикрепен към скоростната кутия – механична или 7-степенна роботизирана с два съединителя, като включва или изключва задния мост от задвижването в зависимост от пътните условия. Технологията позволява да се намалят загубите от триене, когато е нужно само предно предаване. А така се постига по-нисък разход на гориво.Инженерите на Audi са пресметнали, че новата система 4х4 е по-лека от досега използваната с около 4 кг. Тя разчита изцяло на електронни датчици. Те подават команда на многодисковата муфа, когато усетят загуба на сцепление при предните колела. Самата муфа е производство на компанията Magna и ще бъде произвеждана в два варианта – с 5 или 7 диска в зависимост от мощността на силовия агрегат.Новата технология позволява да се намали разхода на гориво с около 0,3 л/100 км при движение в градския условия. Quattro ultra ще се появи на още два модела на Audi тази година – при второто поколение на Q5 и новото купе A5.Снимка: Audi 

Тагове: audi quattro ultra
fallback
  • #28
    ... ( преди 8 години )
    Айде преебаха и едно от последните истински 4х4та.
  • #27
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Освен това, пак повтарям, Торсен е запазена марка на JTEKT. Ауди могат или да си купят Торсен от тях, или да поръчат някой друг на им направи подобен, но без правото да го наричат Торсен.
  • #26
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    инженер, торсена седи "заключен" 99% от времето, така че там по-големи загуби няма как да има. Многото му зъбни колела се "отключват" само при загуба на сцепление от едната или другата страна, но пък тогава загубите пак са много по-малки, щото в сравнение при отворен диференциал ще има буксуване на едното колело или ос.
  • #25
    инженер ( преди 8 години )
    в много малко нови аудита има торсен диференциал вече. Както казах непрактично е да сложиш скъпа, неикономична система с потенциал за голяма проходимост на лъскав седан, който се кара само на пътя, който има нисък просвен и единствената ползва на това 4х4 е да може да излезе от някаква преспа в града. За тази цел халдекс върши същата работа и лятото е по-добрия вариант, а както знаем зимата вече е 1 седмица. Торсена сигурно ще го слагат на Q7 и Q5.
  • #24
    23 ( преди 8 години )
    ИНженер,въпроса ми бе друг.Наясно съм как работят системите,но ми е чудно,защо след като толкова години рекламираш твоето като най-добро,изтъквайки като предимство пред другите именно постоянното зацепване,сега правиш като другите с променливо такова.Някак си тези 2-3% икономия не ми се връзват.Биеш се в гърдите,че другите системи не струват,накрая преправяш твоята ''велика'' система да работи на отричаният от теб принцип.Някой е послъгвал доста в рекламките ми се струва...
  • #23
    thebrainless ( преди 8 години )
    Това с умишленното занасяне на задницата при Xdrive, наистина ме развесели! Момко, когато човек си взима 4х4, то това не е с идея да ти занася... Xdrive е просто една от най-смешните системи.
  • #22
    инж. ( преди 8 години )
    самия торсен диф. е сложно устройство с много зъбни колела и там се губи енергията. нищо лошо нямя - особено ако я напрвят да се включва и ръчно когато водача знае че му трябва постоянно - например ако катери заснежен път. апък Торсен-а е измислен толкова одавна, че всички патенти са му изтекли и не е собственост на никой, камо ли на японци
  • #21
    none ( преди 8 години )
    Ауди се доближава все повече до ... Шкода ;). Многодискова муфа според мен е несериозно за имиджа който Ауди изгради през годините с Quattro. Всеки който си купува 4х4 е наясно че разхода е по-висок, особено ако въпросното 4х4 не е паркетно. Та защо човек ще даде пари за Ауди Quattro, като може да получи същото от Шкода на половин цена?
  • #20
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Инженер, как точно постоянно зацепена система има загуба на енергия? Точно обратното - загуба има при приплъзване когато енергията преминава от кинетична в топлинна, както е при Халдекс. При Торсен няма приплъзване и съответно няма загуби от това.
  • #19
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    JTEKT е обединение на бившите Koyo Seiko Co и Toyoda Machine Works, и двете част от Toyota Group.
fallback
Последни